OT: Robotour - ako teda zvitazime?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Květen 30 15:20:31 CEST 2008

--- On Fri, 5/30/08, Jan Waclawek <konfera@efton.sk> wrote:

> Ak sa ma ten log z GPS pouzit ako mapa, a body v nej ako
> cielove body pre navigaciu, tak chyba mapy sa SCITA s
> chybou zistovania polohy. T.j. ak v mape urcim cielovy bod
> voci startovemu nie ako stred chodnika ale 30 cm doprava,
> ak sa k nemu pokusim dostat s robotom ktory ma sam chybu 30
> cm, tak uz mozem vyliezt mimo chodnika meter sirokeho.
> Nehovoriac o tom, ze tie body (k nejakemu fixnemu vztaznemu
> bodu) sa daju ziskat o niekolko radov presnejsie
> jednoduchymi a lacnymi pomockami typu pasmo a buzola (resp.
> nieco ako teodolit).

Nesledujem cely thread, ale pochopil som, ze pouzit by podla pravidiel slo len GPS, ktore je dostupne, t.j. plus EGNOS, ale nie ziadne pridavne DGPS. V tomto pripade je presnost 30cm uplne nerealna. Povedzme, ze mapa sa spresnit da viacnasobnym meranim, priemerovanim apod, ale zistovanie polohy v realnom case z GPS+EGNOS neda presnejsie vysledky, ako 1-2m.

miro