OT: Robotour - pravidla

Karel Minarčík minarcik@vuhz.cz
Pátek Květen 30 08:03:54 CEST 2008

>Co prosim touto vetou chtel basnik rici? Nejak mi ten smysl unika.

Mi smysl neuniká, básník má na mysli to, že autonomní jízda robota Start-Cíl
je složitý úkol a žádné hledání mezer v zákonech/pravidlech tento úkol
nevyřeší. Prostě samson se v tomto případě nekoná.

>Netusim, kdo je autorem pravidel, ani ty osoby neznam, tak jejich

>kvality posoudit nemohu. Zrovna tak nemohu posoudit, zda vitezne

>reseni k necemu bude. Co ale mohu posoudit, to je formulace onech

>pravidel vyvesenych na webu. Nemel bych proti nim vubec nic, kdyby

>ovsem nebyla jejich neviditelnou soucasti nejasna, pro me ne vzdy

>logicka, v kazdem pripade vsak nepredvidatelna interpretace autoru. To

>je to, oc tu bezi.

Já ty robotiky taky neznám, osobně věřím, že jsou to zkušení robotici,
každopádně ne každý je právník aby napsal neprůstřelné pravidla/zákon. Ale
soutěž je od počátku soutěží amatérských nadšenců, sdílející společné
nadšení a de facto ani snad pravidla nepotřebující. To že v kuchyni mám 30cm
dlouhý nůž a to že jej nevezmu a nezabiji s ním všechny lidi okolo, to přece
neudělám proto, že existuje zákon ve kterém se píše že vražda je zločin, ale
neudělám to proto, protože vím že se to nedělá a žádné skulinky kvůli tomu v
zákonu nehledám.

>To je jedna velka hovadina. Nikdo nechce vymyslet dirky v pravidlech.

>Ta pravidla ani zadnou dirku nemaji. Pravidla jsou proste pravidla.

>Dirky ma duch, ktery je nam tady (nejen mne) ne zcela zrejmy. Podle

>ducha pravidel se zadny robot postavit neda. To bude tak maximalne

>nejaky prasopes, ktery bud projde nebo neprojde homologaci. Bylo by

>dobre stanovit jasna pravidla.

Poznamenám, že pokud postavíte kvalitního robota s kvalitním strojovým
viděním, přizpůsobíte se jakýmkoliv pravidlům.

>Ano, nevznika nic, protoze nekomu nejsou jasna pravidla, nekomu neni

>jasne, proc nektera "pravidla" nejsou soucasti pravidel, nekdo se zase

>citi diskriminovany, nekdo se boji, ze bude vyvijet zbytecne, protoze

>bude vyhozen... tak se ani nedivim.

Pravidla jsou jen výmluva, spousta píšících má "velká ústa a malé ruky", i
kdyby byly zásadní nesrovnalosti v pravidlech, to přece nikomu nebrání aby
začal stavit podvozek/pohony/atd..a soutěže se zúčastnil, hlavní cenou není
milion eur, takže i kdyby se soutěžící diskvalifikoval po pěti metrech, tak
myslím že jen účast stojí za to.

>Ano. Protoze podle intenzity diskuze se nepozna vubec nic.

Ne, z místní intenzivní diskuze vylezla zatím jen DDSka, vše ostatní byly
řeči do vrby, robot hw-list pro robotour nevznikne. Místo aby jste kecali o
tom jaký hw použít, kecáte o skulinách v pravidlech.

Kdybych neměl pidi-midi byt a měl kde stavět (taky výmluva), zúčastním se,
takto se teď věnuji pouze minisumu.

>Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Karel Minarčík, entita.