OT: Robotour - ako teda zvitazime?

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Květen 30 00:56:38 CEST 2008

 30.5.2008, 0:28:12
--
Jan Waclawek napsal:

> Jeden km s presnostou 10 cm (chyba 1e-5, alebo 10um/m) je zrejme
> ozaj mimo pre akukolvek mechaniku bez korekcie.
Jestli jsem se dobre dival na pravidla, ta se nepozaduje aby robot v
cili skoncil na nejakem presne danem bodu, treba vhodil dopis do
schranky a zazvonil na zvonek. Staci kdyz na konci nevypadne z
chodniku, IMHO presnost tedy muze byt o cca 1 rad horsi

> Ostavaju pevne body v okoli a vzajomna korekcia dvoch vozikov, z
> ktorych jeden vzdy stoji a robi majak pre druhy. To druhe sa mi zda
> hrozne komplikovane - napada ma laserova triangulacia, ale chcelo by
> to kupit nejake hotove zariadenie a to nebude lacne. A potom este
> treba koordinovat ich vzajomny pohyb.
Dva roboti s laserovim dalkomerem mne napadli take, snad by to i slo
zaplatit, nejlevnejsi dalkomer stal pred 3 roky cca 20 kKc, samotny
modul byl pak asi o 1/3 levnejsi. Ale predstavte si to nasadit do
praxe, takova D1 plna robotu kteri stridave jedou a stoji, s toho by
slak trefil nejen chudaka ducha.

> [...]
> robot alebo aspon kracajuce odmeriavanie - robil uz niekto nieco
> take?), aby sa na vzdialenosti 10-20 m neurobila chyba vacsia ako
> tych 10-20cm, a snad na tej vzdialenosti sa najde nejaky pevny
> predmet v blizkosti chodnika, na ktory by sa potom dalo zamerat -
> strom, lavicka, lampa...? Tam uz znova nastupuje fantazia: kamera,
> ultrazvuk (ja osobne by som to najradsej skusil aj s palickou resp.
> palickami - tykadlami - ale to by mi asi duch tiez zarazil, ci
> nie?). Pochopitelne treba mat vopred urobenu presnu mapu pevnych bodov.
Uz to tu zaznelo 2x, od robotiku-praktiku, neni duvod jim neverit.
Je treba kombinovat udaje z nekolika cidel.
Presna mapa pevnych bodu, to se asi take duchovi moc libit nebude,
krom toho Prazaci zade budou ve vyhode :-).
Ale je to asi jedina cesta s realnou nadeji na pouzitelny vysledek.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz