OT: Robotour - pravidla

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Květen 29 21:47:02 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 29.5.2008 od Petr Kubác:

> Robot a tim spise Robotour robot je velice komplexni vec a hledanim
> blech v pravidlech se komplexnost reseni, ktere nakonec bude
> fungovat nijak nesnizi.

Co prosim touto vetou chtel basnik rici? Nejak mi ten smysl unika.

> Navic autori pravidel jsou zkuseni robotici a vedi jak to formulovat
> aby vitezne reseni bylo k necemu.

Netusim, kdo je autorem pravidel, ani ty osoby neznam, tak jejich
kvality posoudit nemohu. Zrovna tak nemohu posoudit, zda vitezne
reseni k necemu bude. Co ale mohu posoudit, to je formulace onech
pravidel vyvesenych na webu. Nemel bych proti nim vubec nic, kdyby
ovsem nebyla jejich neviditelnou soucasti nejasna, pro me ne vzdy
logicka, v kazdem pripade vsak nepredvidatelna interpretace autoru. To
je to, oc tu bezi.

> Pokud uz chcete robota postavit - radsi uvazujte v ramci "ducha
> pravidel" - reseni ktere vyhraje diky vyuziti dirky v pravidlech je
> neproduktivni, protoze pristi rok tam stejna dirka uz nebude - takze
> je to skoda prace.

To je jedna velka hovadina. Nikdo nechce vymyslet dirky v pravidlech.
Ta pravidla ani zadnou dirku nemaji. Pravidla jsou proste pravidla.
Dirky ma duch, ktery je nam tady (nejen mne) ne zcela zrejmy. Podle
ducha pravidel se zadny robot postavit neda. To bude tak maximalne
nejaky prasopes, ktery bud projde nebo neprojde homologaci. Bylo by
dobre stanovit jasna pravidla.

> No a na zaver provokativni veta : podle intenzity diskuse na
> HW-listu by se zdalo, ze vzniika az nekolik HW-robotu na Robotour,
> protoze ale jsme cesi (slovaci ) je to spise znamkou ze nevznika nic

Ano, nevznika nic, protoze nekomu nejsou jasna pravidla, nekomu neni
jasne, proc nektera "pravidla" nejsou soucasti pravidel, nekdo se zase
citi diskriminovany, nekdo se boji, ze bude vyvijet zbytecne, protoze
bude vyhozen... tak se ani nedivim.

> Pletu se ?

Ano. Protoze podle intenzity diskuze se nepozna vubec nic.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz