OT: Robotour - pravidla

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Středa Květen 28 19:06:47 CEST 2008

Ahoj,

> [...]
> postupnych cilu, ke kterym se musi dojet v definovanem poradi. Trasa
> mezi postupnymi cili je definovana pozadavkem, ze robot ma jet po
> chodniku. Kudy ten chodnik ve skutecnosti vede si spravny robot zjisti
> sam :-).
>
> A to je uplne neco jineho, nez se pise v pravidlech. Kdyz je napsano,
> ze se ma projet nejaka trasa oznacena pismenem, tak to znamena, ze se
> ma projet tato trasa. Neznamena to, ze jsou zadany pocatecni a konecny
> bod trasy a muze se projet trasa uplne jina. At chces nebo ne, proste

Je to presne totez. Abych projel usekem, musim postupne projet mnozinou
bodu, ktere jsou soucasti useku, pocinaje zacatkem useku a konce jeho
koncem, a nesmim pritom vjet na bod, ktery neni soucasti useku. Ukolem tedy
je nalezt prislusnou mnozinu bodu a zajistit postupne prejeti robota od
jednoho bodu ke druhemu. Pritom samozrejme pocet nezbytnych bodu limituje ke
dvema (pocatek a konec) v pripade trajektorii ve tvaru primek a krivek, kdy
lze pro kazdy bod trajektorie nalezt dilci spravnou trajektorii, ktera robot
privede blize k cili. Pak se problem redukuje na nalezeni spravne
trajektorie  mezi jednotlivymi body. Samozrejme, muzes nadefinovat body tak
huste, ze nakonec definuji i trajektorii samu, ale to povazuji za ekvivalent
malovani cary.
Pokud toto neni start a seznam postupnych cilu, pak kazdy mluvime jinou
reci. A autonomni vyhledavani trajektorie vyhovujici zadani tez neni
zakazano...

> Segment je definovan jako trasa, nikoliv jako dva body (start a cil).
> Kdyz pojedes k cili po jinem chodnicku, pojedes spatne.

Chyba - michas dohromady hrusky s jablky, tedy trasu ve smyslu zadani a
trajektorii. K prekonani zadane trasy lze pouzit ruzne trajektorie, ktere
vyhovuji zadani. Zde jde o to, jestli trajektorii nadefinujes explicitne,
nebo se pokusis zkonstruovat robota, ktery spravnou trajektorii nalezne a
realizuje.

> Kdepak. At to prekrucujes, jak to prekrucujes, neni tomu tak.

Zde nevidim prekrucovani - abych projel segmentem, musim se dostat z jeho
zacatku na jeho konec. Nejak nevidim moznost, jak segmentem projet, a
vynechat jeho zacatek nebo konec, pripadne oboje :-)

> Kdyz tam vidis trasu oznacenou L, tak je to chodnik L a ne chodniky
> KJIH ani MNO. Proste musis jet po L, jestli se ti to libi nebo ne.

To je snad ze zadani samozrejme...

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Jiri Foldyna