OT: Robotour - pravidla

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Středa Květen 28 17:51:53 CEST 2008

Kamil Rezac napsal(a):

> Nasel jsem takovou inspirativni stranku - delky silnicni site:
> http://www.zemepis.com/silnice.php
>
> Mozna jsem pesimista, ale pokud nektera automobilka bude chtit uvest
> na trh roboticke auto, vazne si myslite, ze zaplati (nebo primeje
> stat, aby zaplatil) zakopani dratu nebo jine prizpusobeni tech milionu
> kilometru silnic? Osobne spis cekam, ze aby se takove auto ujalo, bude
> se muset srovnat s prostredim prizpusobenym lidem i kdyz ten drat by
> byl jednoduchy a spolehlivy...

Mslim, ze modernizace bude probihat pomerne jednodusse - v Nemecku se
vybavi obchvat Berlina a dalnice A1-A9, v CR obchvat Prahy a trvale
pretizene tahy typu Jizni spojka. No a roboticke auto prvni generace bude
umet treba jen drobnost - samo jezdit v kolonach. Zrovna tak jako dneska
auta umi automaticky zaparkovat. V druhe generaci se bude auto drzet v
pruhu a upozornovat na doporuceni na zmenu pruhu a odboceni ...

Auto, ktere tyhle veci umi, bych bral. Pak by mi bylo celkem fuk, ze cekam
dvacet minut v kolone na Jizni spojce, protoze bych si odpocinul, pripadne
precetl noviny podobne jako jini cekaji na zastavce autobusu nebo tim
autobusem jedou.

Treba dnes je v aute beznou zalezitosti navigace. Ale ta navigace je uplne
tupa - odbocit, jet rovne, po 49 metrech odbocit. Tesim se na dalsi
generaci, ktera si z verejne dostupneho zdroje "dohraje" nove silnice,
uzavirky, objizdky, ze zpravodajstvi prevezme nehody a dojezdove doby.
Btw. netusite, proc se u kolon definuje porad stupen a ne doba na projeti?
Jizni spojka na ctyrce je sice hezka, ale Jizni spojka - 20 minut je o
necem uplne jinem. Zvlaste kdyz je to plne kamer a ta informace existuje.

No a z toho duvodu bych bral, kdyby se technologie vyvijely postupne se
vsemi moznostmi. Treba takove DGPS je vec, ktera by mela byt povolena
default. Uloha je daleko lepe resitelna, pokud mam k dispozici polohu. Pak
se muzu zabyvat kamerami, videnim, ultrazvukem a vytvarenim mapy. Protoze
tudy vede cesta. Cestu nevidim v tom, ze prsknu robota do neznameho
prostredi a on pres hory, doly dojede domu nebo do cile. Cestu vidim v tom,
  ze vi kde je, kam ma jet a pokud se prevrati, poskoci, protoci kolecka,
je mu to uplne jedno.

Standa