OT: Robotour - pravidla

ondra luciusb@centrum.cz
Středa Květen 28 15:42:00 CEST 2008

Moc uz to tu nestiham cist a ani nemam moc silu a chut na nejake
rozsahle odpovedi.
Chapu ze zamereni teto konference je elekronika, takze mistni osazenstvo
vice bavi odladovat majaky, indukcni cidla atd. Nas pohled pri tvorbe
souteze byl spise opacny, jak v existujicich podminkach navigovat robota.
Verim ze roboticke dalnice jsou zajimavou oblasti a mozna ze tamtudy
povede cesta, ale pro soutez je to jaksi nepouzitelne, aby si kazdy
privezl kus sveho prostrediv kterem umi jezdit. V Robotour se jezdi  v
existujicim prostredi, to prostredi je ted Stromovka.
My nikoho nechceme tlacit k pouziti kamer, to co vnimate jako tlak na
pouziti kamer je prirozeny stav, kdy prostredi je uzpusobeno pro cloveka.
Opravdu nechapu mistni vykriky, at napiseme do pravidel ze se nesmi
majacky, ze se to musi delat kamerou apodobne. Pravidla jsou napsana
rekl bych pomerne dobre a stoji v nich co muzete pouzit (3 roboty,
existujici prostredi). V lonskych rocnicich se takova pravidla
osvedcila. Mam pocit ze mistni diskuze pomalu sklouzava k osobnimu
napadani kdo co nechape, to opravdu nema zadny smysl.
Ty utoky na "ducha pravidel" jsou celkem klasicke, jde o vytrhnuti fraze
z kontextu, kdy jsem rekl ze dulezitejsi je duch pravidel, nez
jednotlive vyctove klauzule, tedy radsi jasne srozumitelne kratke
pravidla, nez presne osetreni vsech eventualit a popis prostredi, ktery
stejne nebude odpovidat skutecnosti. Nase pravidla spolehaji na zdravy
rozum ucastniku a u soutezicich jsme s timto zatim nemely zadny problem.
Z publika se sice kritika ozyva, ale to prisuzuju spis tomu, ze kritici
v tech pravidlech snazi najit nejakou ocuravku, s kterou by to sfoukly
bez zbytecne prace.
Predpokladam ze uz tady na tohle tema nebudu moc reagovat, takze vice
kdyztak soukrome, popripade vjine konferenci.
Ondra