OT: Robotour - pravidla

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Květen 28 15:22:03 CEST 2008

Ano, je to nepochopení: V pravidlech je, že robot má jet po pořadateli
definované trase.

PH

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f@avizo.cz>
Presne tak, to je zasadni nepochopeni :-)
Ty explicitne predpokladas, ze se autonomnimu robotovi musi predem rict, KAM
ma jet a KUDY tam ma jet. Ja bych ocekaval, ze mu reknu, kam ma jet a on si
sam vyhleda trasu. Ze trasa nesmi vest pres prekazky je evidentni, proto
musi byt robot schopen trasu adaptivne menit. A to zase predpoklada
schopnost detekce prekazek (coz muze byt napriklad krabice, ale taky travnik
nebo zahon ruzi).
Ocekaval bych, ze se diskuse povede v tomto duchu, a nebudou se resit mezery
v pravidlech.
Pokud bys chtel robota ridit jen podle externich navigacnich znacek, musis
mit k dipozici detailni dispozici (mapu) prostredi v rozliseni techto znacek
s AKTUALNIMI informacemi, jestli v danych souradnicich muze vest trasa.
Jinak ti je sebepresnejsi znalost polohy k prdu. Takovou mapu je samozrejme
mozne jednorazove poridit, ale jeji aktualizace je IMHO v realnem case
nemozna. Proto povazuji za vhodnejsi generovat takovou mapu v realnem case
pro dostatecne vzdalene okoli. Pak ti staci, abys byl schopen urcit, jak
daleko a kterym smerem je cil.