OT: Robotour - pravidla

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Květen 28 13:18:21 CEST 2008

Otazkou je zda to do ceho soutezici tlaci tyto pravidla je spravne.
Pokud bych chtel pouzit nejakou analogii tak je to to same jako kdyby si
NASA dalo jako cil vyslani cloveka na Mesic v roce 1945 kdyz
zrekvirovali Nemcum rakety V2. To, ze jim to trvalo nasledne pres 20 let
a to Nemci uz odvedli pred valkou a behem ni velky kus prace, znamena,
ze bylo treba postupovat po nejakych castech a celou technologii
postupne vypiplat a vyhnout se slepym ulickam.

Nejsem vubec presvedcen, ze v amaterskych podminkach je realne z roku na
rok udelat vozitko do 50kg, ktere bude koukat a hmatat jak clovek. Tohle
musi kazdeho realistu, kdo ma nejakou zkusenost s konstrukci, jen
odradit, protoze vi jake jsou moznosti zvlast pokud se to dela po vecerech.

Osobne bych jako vetsi uspech bral to pokud se nekomu podari vyresit
treba navigaci pomoci odometrie tak aby fungovala spolehlive. V dalsim
roce se da treba trasa upravit tak aby neslo spolehat jen na odometrii a
bude nutne zapojit jeste nejake jine systemy. Stejne tak muzu trasu
pristi rok vest treba pod plechovym stitem, abych smazal treba jen na
par metru signal GPS.
Preci ten robot ve finale nemuze spolehat jen na jeden system.
Mimochodem i vy kdyz jdete lesem tak se nespolehate jen na zrak (zrak
vam v orientaci v neznamem prostredi pomuze jen v orientaci v blizkem
okoli) ackoliv si to neuvedomujete - mozek registruje mnohem vic udaju -
treba i to jak dlouho jdete, jakym sklonem, jak se meni raz krajiny atd.

Pokud chcete reseni jen na zaklade kamer a vyhodnoceni obrazu je
zbytecne chodit ven - staci to udelat v telocvicne - i tak to bude vic
nez obtizne.

Radek Vicek