OT: Robotour - pravidla

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Květen 27 22:09:28 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 27.5.2008 od ondra:

> Tak ted uz skutecne moc nechapu kam miris. Soutez nijak nezakazuje
> ucast jednotlivcu, pouze tam je pozadavek aby si tym obstaral
> jednoho rozhodciho.

Mirim tim tam, ze nechapu ducha souteze a nerad bych proti nemu
soutezil. Nerad bych se pri startu dozvedel, ze robot se chova spatne,
ze se to nepredpokladalo, ackoliv to neni proti pravidlum, ze je to
proti duchu souteze a mel jsem komplet funkci robotu predem
konzultovat bez ohledu na pravidla.

> Ty majacky uz jsem psal, ze vychazeji z motivace robotickeho auta,
> kdy pokryvat silnicni sit vlastnimi majacky je dost neresitelne, Ta
> diferencialni gpska je dost sporna, ale rekl bych ze ta by mela
> projit,

Jak by mela projit? Tak si predstav tu situaci, ja tam prijdu a nekdo
se zacne zamyslet nad tim, jestli to projde nebo ne? Ja muzu rikat,
ze to neni pravidly zakazano, ale bude mi to prdlajs platne, protoze
rozhodne nekdo treba podle sve nalady?

> ale ne uz pokud by si chtel nekdo delat DGPS sam.

No a to prave take nechapu. Tady nechapu tu logiku. Proc by mela cizi
GPS projit a moje GPS neprojit? Kdyz si vypustim svou satelitni sit,
tak nemam narok? Kdyz si postavim svuj rozdilovy GPS prijimac, tak
nemam narok? Ale kdyz vyuziji nejaky cizi (sousedovic?) system, tak
bych mozna projit mohl?

Chapes, o co mi jde? Me nejde o nejake dohadovani. Ani o nadavani na
soutez nebo na poradatele nebo na kohokoliv. Me jde ciste o
pruhlednost pravidel. O jednoznacnost. A myslim, ze by to melo byt
take v zajmu poradatelu. Proc? Protoze nekdo muze byt nastvany nebo
zklamany. Jde vam snad o to, aby to byla pekna soutez, a nebo o to,
aby nektere zprvu nadsene tymy odjely zklamani z toho, ze rok makali
na robotu, vymysleli spousty ficur, aby jim pak poradatel urcil, ze
to neni v duchu souteze a ze tuhle ficuru, o ktere v pravidlech neni
ani pismenko, pouzit nemohou?

Vubec nechci nikoho kritizovat a muze mi to byt samozrejme jedno.
Prece to ale neni poprve, tak uz by to mohlo byt nejak blize
specifikovane. A pak se prece v prubehu souteze musi postupovat podle
toho, ze co nebylo zakazano, musi byt povoleno. Jinak to bude vic
zklamani nez radosti.

> Ale je to jedno ze zakladnich nastaveni souteze, stejne tak bychom
> se mohli ptat proc nedelame radsi souteze lodi.

No dobre, tak proc nedelate souteze lodi, to mi vysvetlovat nemusis.
Ale vazne me zajima, proc je mozne pouzit GPS a mozna zpresnujici
informace pouze od predem danych provozovatelu? Chtel bych proste
vedet proc, protoze to nechapu. Podle me pak prace vlastniho
pohybujiciho se stroje bude uplne stejna, bude prijimat signal GPS a
bude prijimat upresnujici informace. Je mu jedno odkud. Chapal bych
uplny zakaz navigace, chapal bych uplny zakaz rozdilove navigace, jen
nechapu povoleni pouze nekter navigace a nektere rozdilove navigace,
kdyz system je v obou pripadech naprosto totozny, jen provozovatele
jsou jini.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem