OT: Robotour - pravidla

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Květen 27 14:13:53 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 27.5.2008 od ondra:

> No ja to vidim naopak podle me je pro soutez naopak dulezitejsi ten
> duch pravidel a jeho jednoznacny vyklad, nez presne paragrafy mezi
> kterymi se budou hledat klicky.

Proc klicky? Duch pravidel je jen imaginarni zalezitost. Pravidla jsou
prave proto, aby se jasne stanovily mantinely a dalo se vubec
soutezit. To prece neni soutez, kdyz napisu pravidla: "Soutez
autonomnich robotu ve stromovce" a pak budu kazdemu na miste
vysvetlovat, ze tohle vozit nemel, protoze "takhle jsme to nemysleli",
to neni v duchu souteze.

> No Samson byl podle me ukazka rozdilu mezi presnymi pravidly a
> duchem pravidel. Podle me a zrejme i podle organizatoru byl Samson
> proti duchu pravidel, ale samotnym pravidlum vyhovoval.

Ze nemel kolecka, byl proti duchu pravidel? Ja bych zase rekl, ze to
proti duchu vubec neni. Je to vec nazoru, ale prave od toho jsou
pravidla. Presne proto, aby pak nekdo neprisel a nerekl, ze to je
proti duchu, kdyz pravidla jsou dana.

> Proto se na dalsi rocnik pravidla upravila tak, aby lepe
> respektovala toho ducha (pridani homologace proti drevene kostce).

Co? Muzes to prosim objasnit? Tohle mi nejak uniklo.

> Takhle se to prave resi i u eurobota a proto kazdy rok pribude do
> pravidel nekolik stranek zamezujicich nezadouci jevy z lonskych
> rocniku. Nam se to takhle moc nelibi a protoze zatim neni robotour
> masovou soutezi, muzeme si dovolit tento pristup. Pravidla jsou tak
> obsahla jak jsou a pokud vas napadne nejaky chytry zpusob jak neco
> obejit, tak se zeptejte a my vam predem reknem ze tohle se tolerovat
> nebude.

Ufff, to uz kazdy, kdo se pokusi vyhovet pravidlum, je predem
povazovan za podvodnika, ze chce neco chytre obejit? Ajajaj.

> Majaky povolene nejsou pouze obecne dostupne jako satelity,
> megneticke poly, televizni vysilace apod.

Co je to prosim "obecne dostupne" - muze mi to duch souteze vysvetlit?
Je muj soukromy satelit obecne dostupny? Nebo cim se odlisuje od
obecne dostupneho? Je muj soukromy obecny vysilac umisteny kdekoliv
obecne dostupny? Nebo proc neni obecne dostupny?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz