OT: Robotour - pravidla

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Květen 27 09:25:42 CEST 2008

Dakujem za odpovede, Vam, aj Kamilovi. Taky zaujem o to aby som liezol do inych for nemam, ani sa nemienim zucastnit, len som to chcel okecat, a mam naivnu predstavu, ze by takato diskusia mohla pomoct inym pripadnym zaujemcom.

>Jednoduchost pravidel je zamerna, podle meho nazoru maji psana pravidla
>hlavne co nejpresneji vystihovat ducha pravidel.

V sutazi su pravidla jedinym kriteriom, duch je fajn, ale nema so sutazou nic spolocne.

>Prectete si pravidla
>lonskeho eurobota a uvidite proc. U eurobota se snazi v pravidlech
>vystihnout kazdou jednotlivost a proto meli ted uz cca 50 stran a byly
>dost necitelne.

To je v poriadku, ale potom to nevyhlasujte ako sutaz, ale ako prehliadku robotov.
Pripadne, ak Vam to niekto vyhra vdaka nedokonalym pravidlam, tak potom nenadavajte, ze nebol dodrzany nejaky duch (ako je to v pripade toho Samsona).

>Ne letos vyjeti znamena smrt. Muzete kdykoliv za jizdy pouzit error
>tlacitko (1bitova informace) a rici tak kolone ze dela neco spatne.
>Error tlacitko smite pouzit maximalne 1 za usek a ztracite tak narok na
>vsechny body z daneho useku. Letos zadne prenaseni robotu neni povoleno.

Tak v takomto pripade mi nie je vobec jasny vyznam tlacitka error. Ak raz robot ide zle, je predsa jedno ci mu to poviem alebo nie, z jedneho bitu sa nedozvie spravny smer, takze aj tak nevyhnutne vyboci - alebo som nieco prehliadol?

>Za vyboceni se pocita vyjeti koleckem mimo, popripade ohrozeni ruzoveho
>zahonu vycnivajicim tykadlem a podobne.

Hmmmm, a ako su vysoke tie ruze? Kvoli debate je mi trocha nepohodlne si odskocit do Prahy to obzriet, nehovoriac o tom ze na jesen to bude mozno trocha ine...

>Ne rozmery robota jsou limitovany pouze tim aby ho dva clenove tymu
>dokazali unest (a v pripade problemu odstranit z trati). Prekazka je
>definovana tak, ze blokuje maximalne polovinu sirky cesticky, je tedy na
>robotovi, aby znal sve rozmery a sirku cesticky a pri nalezeni prekazky
>se rozhodl, zda mu to stoji za pokus ji objizdet.

"blokuje max. 1/2 sirky" treba rozumiet tak, ze min. 1/2 sirky bude volna, alebo ze prekazka sirky 1/2 cesticky moze byt umiestnena uprostred cesticky, takze zostane volna 1/4 cesticky? To sa mi zda ako dost vyrazny rozdiel.

Je nejako definovana vyska prekazky? Berte to napr. tak, ze nezvyknem nakupovat banany po debnickach, a nerad by som do nej narazil len preto, lebo mam privysoko senzor... ;-)

bolo mozne celu zalezitost riesit len a len odmeriavanim vzdialenosti (ono to usilie nie je trivialne v ziadnom pripade). Ale zrejme najpriamejsie k uspechu povedie nejaka zdrava kombinacia pristupov.

>Rekl bych ze letos uz se to odometrii neuridi, kazdopadne bude odometrie
>stacit na dustojny vysledek, ale pro objeti celku uz bych prdpoklad
>potrebu alespon nejakych korekci.

Fajn. Majaky su povolene?

wek