OT: Robotour - pravidla

ondra luciusb@centrum.cz
Úterý Květen 27 08:26:29 CEST 2008

Jednoduchost pravidel je zamerna, podle meho nazoru maji psana pravidla
hlavne co nejpresneji vystihovat ducha pravidel. Prectete si pravidla
lonskeho eurobota a uvidite proc. U eurobota se snazi v pravidlech
vystihnout kazdou jednotlivost a proto meli ted uz cca 50 stran a byly
dost necitelne.
Dale v textu
Jan Waclawek wrote:
> Tak som si ich pozeral... No, nie je to o nic jasnejsie ako tie vlanajsie, ja tam nachadzam spustu veci nedefinovanych. Je viem ze to vsetko definovat nejde, ale potom sa blbo vobec o tom debatuje, ked nie su jasne ani take pomerne zakladne otazky.
>
> Napriklad nenachadzam odpoved na Petrovu Zahradnikovu otazku, co sa stane ak v kolone len jeden z robotov vyboci, a ostatne trebars aj s nakladom dojdu do konca useku.

Hmm to tam rekl bych je - pokud robot vyjede, tak umira a spolu s nim i
vsichni roboti za nim. Bodovani to nijak neovlivnuje. Vsichni roboti co
projedou usek v kterem se nepouzije error tlacitko dostavaji body.
> Nie je mi jasne, ci pri vyboceni je mozne robota nejako zinicializovat, napr. polozenim na presny bod zaciatku nasledujuceho useku; alebo ho jednoducho "niekam" polozia a nech si poradi sam.

Ne letos vyjeti znamena smrt. Muzete kdykoliv za jizdy pouzit error
tlacitko (1bitova informace) a rici tak kolone ze dela neco spatne.
Error tlacitko smite pouzit maximalne 1 za usek a ztracite tak narok na
vsechny body z daneho useku. Letos zadne prenaseni robotu neni povoleno.
> Co je definicia vybocenia? Napriklad, ak bude mat robot ramena vo vzduchu, ktore ponesu nejake snimace, a tie ramena budu trcat do boku ponad travnik (co je dost logicke usporiadanie), ale pritom "nestupi" na travnik podvozkom, rata sa to za vybocenie?

Za vyboceni se pocita vyjeti koleckem mimo, popripade ohrozeni ruzoveho
zahonu vycnivajicim tykadlem a podobne.
> Nevidim stanovene rozmery robota ani rozmery prekazky. To moze byt potom v praxi problem, ak sa robot nebude moct prekazke vyhnut jednoducho preto, lebo je privelka alebo polozena nevhodne tak, ze pre robota neostane miesto. Alebo som nieco prehliadol?

Ne rozmery robota jsou limitovany pouze tim aby ho dva clenove tymu
dokazali unest (a v pripade problemu odstranit z trati). Prekazka je
definovana tak, ze blokuje maximalne polovinu sirky cesticky, je tedy na
robotovi, aby znal sve rozmery a sirku cesticky a pri nalezeni prekazky
se rozhodl, zda mu to stoji za pokus ji objizdet.
> Inak, co sa tyka tej predchadzajucej debaty, vcelku by som bol ochotny sa stavit, ze s podobnym usilim ako riesit inteligentne senzory a presnu GPS by bolo mozne celu zalezitost riesit len a len odmeriavanim vzdialenosti (ono to usilie nie je trivialne v ziadnom pripade). Ale zrejme najpriamejsie k uspechu povedie nejaka zdrava kombinacia pristupov.

Rekl bych ze letos uz se to odometrii neuridi, kazdopadne bude odometrie
stacit na dustojny vysledek, ale pro objeti celku uz bych prdpoklad
potrebu alespon nejakych korekci.

Ondra