Re: Testování vstupů na mikrokontrolelerch PIC

Dipl.-Ing. Michal Kováčik kovacik@toolsquare.com
Pondělí Květen 26 13:13:27 CEST 2008

na zaciatok programu si kazdy pouzity pin procesora pomenujem napr.:

#define btnOK  PORTBbits.RB6        // button OK

v programe musim pin nastavit ako vstupny.

TRISB = 0bX1XXXXXX;   // za X dosadte 0 - pre vystup alebo 1 pre vstup.
Tymto nastavite vstupy/vystupy pre cely port B (RB0 az RB7)

zistovabnie co je na vstupe je velmi jednoduche. Napr.

if(btnOK == 0)
{
  //na vstupe je nula
}
else
{
   //na vstupe je jednotka
}

skratene vyrazy s ktorymi sa mozete stretnut:

if(!btnOK)
{
  //na vstupe je nula
}
else
{
   //na vstupe je jednotka
}

if(btnOK)
{
  //na vstupe je jednotka
}
else
{
   //na vstupe je nula
}

Pozor pri analogovych pinoch, nestaci len urcit, ze sa jedna o vyspupny pin,
treba aj urcit, ze sa jedna o digitalny pin. To znamena spravne nastavit
ADCON registre.