Pocitac v jednocipu.

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Květen 25 22:29:05 CEST 2008

>Predevsim pro svoji jednoduchost a laci,
>otevrenost nebo uzavrenost systemu nehrala roli.
>Nejmensi cip je za stovku, tri odpory, kabel,
>konektor, proste za dve kila se uz muze neco
>rozhybat. V teto cenove kategorii je konkurence dost malo.

Cip za stovku, tri odpory a kabel su pre zaciatocnika IMHO podobna zahada ako to AVRko bez predprogramovaneho bootloaderu.

18 Euro, to znie hrozivo, ale je to ekvivalent toho co mladeznik utrati za CDcko poslednej hviezdicky, novy mobil s cool melodiami, snurky do tenisiek zakoncene modrymi ledkami (to som si vymyslel, dufam, ze taka zhovadilost neexistuje v skutocnosti); tak vo co go.

>Ten Basic ma jeste jednu vyhodu, priznam se, ze
>jsem to coby uzivatel assembleru dlouho nemohl
>pochopit. Tak schvalne, jestli na to nekdo prijde
>(nebo prisel uz drive, to se samo taky pocita :-).

U interpretovaneho BASICu su to vsetky vyhody interpreteru, t.j. moznost pozastavit program za jazdy a poprezerat si jeho creva, pomodifikovat co treba, a ist dalej; ale ten PICAXE je len interpreter bytecode a nie plnohodnotny interpreter, alebo sa mylim?

---
Ad Kosta:
Samozrejme na nasich preferenciach co sa tyka programovacieho jazyka vobec, ale vobec nezalezi. Ak Ti ide o to, aby sa mladeznik nieco naucil, aby ho to chytilo, tak podstatne je nieco uplne ine.

Ten argument o tom ze C je sexi, to plne plati; ale na druhej strane vsetci vieme ze mladost je pochabost a sexi veci zriedkakedy ozaj stoja za to, lenze to nam mladici neuveria, to je pravda. Mimochodom, presne ten isty argument je aj za snahou pana kolegu Hanzala - a aj inych v tejto konfere a aj inde - zviest sa na modnej vlne robotov.

A vobec, ked sa o tom tu vypravame - mas uz plosaky? - aby to bolo autenticke, rad by som si to vyskusal (aj ked sa mi prieci tahat 55 mega kravin a riskovat, ze mi to totalne zas*rie komp a rozhasi produkcne avr-gcc). Na oplatku, B52/RD2 si mozes vyskusat hned: ako som pisal, nic k tomu okrem dosky s '51 - co urcite mas niekde v odpade - 'RD2 a serioveho kablu, firmwaru, terminaloveho programu (a ak si makkota, tak este FLIP ak je to Atmel alebo FlashMagic ak je to NXP) nepotrebujes.

wek