Ako vypocitat teplotu vodica?

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Čtvrtek Květen 22 16:54:10 CEST 2008

A co takhle teplotní závislost odporu vodiče? A dále závislost
vyzařování na teplotě (teplý drát se chladí lépe než studený)? To bude
chtít (v ideálním případě) diferenciální rovnici nebo nějakou numerickou
aproximaci. Navíc pro takhle široký rozsah teplot by se musela uvažovat
nelineární závislost všech veličin atd. atd. Zkrátka jednoduchý vzorec
do kterého by se dosadil průměr vodiče a vypadl proud asi neexistuje.
Leda nějaká aproximace/z praxi získané hodnoty.

OH