OT: plnění balón(k)ů --(ne)bezpečnost

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Květen 21 20:10:24 CEST 2008

> Potřeboval bych naplnit asi 2-3ks   75 cm  balónků  - při  zjištování
> ceny za nějaké technické helium pro tyto účely se mi zatočila hlava :-)
> Protože jsem před několika lety naplňoval balónky přímo z
> kyslíkovodíkové svářečky ( ano směsí  H+O)  a normálně to létalo,
> napadlo mě to zkusit znovu.
Zdravím,
 jen k tématu - balónky se směsí 2H2 + O2 jsme jako kluci také vypouštěli a
létaly suprově. A ještě zábavnější bylo, že ten provázek, jaký každý slušný
balónek má, byl impregnovaný dusičnanem draselným, takže to byl vlastně
doutnák. A my jsme jej vždy zapálili, balónek vypustili, on si to hezky
vystoupal a pak jsme jen čekali, až to blafne :-). Kupodivu neblafnul
každý, zřejmě se občas doutnák uhasil, aniž stačil propálit tu gumu. Ale
více než půlka jich bouchla a jelikož už byly dost vysoko, tak to spíš bylo
asi jako silvestrovská bouchací raketa a snad to ani už v té výšce nebylo
tak nebezpečné...
  S pozdravem Pavel Troller