OT: plnění balón(k)ů --(ne)bezpečnost

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Středa Květen 21 18:18:40 CEST 2008

Potřeboval bych naplnit asi 2-3ks   75 cm  balónků  - při  zjištování
ceny za nějaké technické helium pro tyto účely se mi zatočila hlava :-)
Protože jsem před několika lety naplňoval balónky přímo z
kyslíkovodíkové svářečky ( ano směsí  H+O)  a normálně to létalo,
napadlo mě to zkusit znovu.
Udělal jsem takí ze zvědavosti  test s otevřeným ohněm ( v dostatečné
vzdálenosti ) a rána je to slušná, včetně světelného efektu. Není se
čemu divit - ta směs je v tom nejnevhodnějším poměru.

Co ale nafouknout balónky čistým vodíkem za zlomkovou cenu oproti heliu?
Trochu jsem googlil  na našel jsem, že meteo balóny se také plní vodíkem.
http://www.cbradio.cz/forum/read.php?28,51523,51523#msg-51523
http://ok1dub.sweb.cz/balon/foto/U020728b.jpg
U toho druhého odkazu to chlapík normálně drží v ruce a plničku má na
zemi. Evidentně se toho nebojí.
( já vědět že je v tom ta směs ze svářečky tak bych to hezky rychle
pustil z ruky - zvlášť když jsem viděl, co to udělalo s obyč. balónkem)

Je tam v případě čistého vodíku také nebezpečí výbuchu?  Plynové vedení
když se svařuje pod tlakem také nevybuchne.  Nemám jak to vyzkoušet,
čistý vodík nemám k dispozici.
Máte s tím někdo zkušenost? Co doporučujete?