Zvukový generátor

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Květen 19 13:45:45 CEST 2008

> Mozna by se to dalo udelat s 7497 (jestli si to cislo dobre pamatuji), to byla
> programovatelna delicka.
> Sveho casu se o moznosti takto ziskat z jednoho oscilatoru vsechny tony
> psalo, udajne timto zpusobem nelze dosahnout presnych kmitoctu ale lze
> se jim priblizit do te miry ze rozdil neni znat.

Zdravím,
  rozdíl není znát ? Nu, to je, pravda, trošku subjektivní vyjádření.
  Zkuste si http://www.tonometric.com, tam si můžete změřit ucho :-). Jeden
z testů měří rozdíl mezi dvěma tóny za sebou zahranými. Není to přesně tatáž
situace jako poslech hudby reprodukované tóny nepřesně generovanými, ale
pro většinu lidí je mezi těmito dvěma situacemi přibližně přímá úměra. Pro
zajímavost, moje rozlišovací schopnost zde změřená činí 0.82 Hz při 500 Hz,
zatímco jeden nejmenovaný člen rodiny měl 28 Hz. Skutečně je tu velká
diference. Uvidíme, jak se to bude dařit vám :-).
  S pozdravem Pavel Troller