Spojeni vystupu stabilizatoru

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Neděle Květen 18 07:12:23 CEST 2008

Hezké ráno,

    pokud bude mít stabilizátor na výstupu vyšší napětí než má na
vstupu, tak se většinou zničí, protože přes něj bude procházet proud
"opačně". Tento problém nastává i při běžném provozu s jedním
stabilizátorem, který má na výstupu nějakou kapacitu. V okamžiku zkratu
na vstupu (usměrňovač, filtrace...) se zničí i stabilizátor, protože
kapacita na jeho výstupu udělá svoje.

    Řeší se to diodou zapojenou mezi vstup a výstup tak, aby v normálním
provozu byla pólována v závěrném směru. Pokud se se z nějakého důvodu
zvýší výstupní napětí nad vstupní, dioda se otevře a tím pádem ochrání
stabilizátor před zničením.

    Jen mi poněkud nedochází, na co to je potřeba? :-)

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz