Re: [OT] Hledm kompaktn fotoapart

Martin Zruba swz@volny.cz
Ptek Kvten 16 20:25:54 CEST 2008

To mi ale vnuklo nasledujici uvahu: Co kdyz se napr. k ctyrem pixelum budu chovat tak, jako ze to je jeden velky. Jinak receno napr. 8 megapixelovy snimek prevzorkuji v obou smerech na polovinu, vznikne sice 2 megapixelovy snimek, coz mnohdy staci, zato ale sum se zmensi v pomeru odmocniny z poctu prvku, tedy odmocnina z 4=2, takze sum by mel klesnout na polovinu. Neni to tak?

Martin Zaruba
  ----- Original Message -----
  From: Dušan Doležal
  To: HW-news
  Sent: Friday, May 16, 2008 8:13 PM
  Subject: Re: [OT] Hledám kompaktní fotoaparát

  Tak nejdriv jsem kouknul na wikipedii a tam pisou toto:

  "Dynamický rozsah je z jedné strany limitován kapacitou každé buňky CCD (kolik elektronů vzniklých interakcí fotonů je schopna pojmout) a z druhé strany hladinou vlastního šumu buňky." a dale "Dynamický rozsah běžných CCD snímačů odpovídá proto pouze 4 - 5 expozičním stupňům, zatímco kvalitní filmový materiál má tento rozsah okolo 6 - 7 expozičních stupňů. K dosažení velkého dynamického rozsahu při přijatelné šumové úrovni je potřeba aby buňky snímače byly co největší (dosáhne se tak velké kapacity buňky a tím i zvětšení odstupu signálu od šumu). Proto malé formáty snímačů a/nebo snímače s vysokým rozlišením mají vždy výrazně horší šumové vlastnosti než snímače větší a s nižším rozlišením."

  Dusan Dolezal