OT: Hledám kompaktní fotoaparát

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Květen 16 12:26:28 CEST 2008

Ale vylucuji. Nemotejte dohromady technickou kvalitu fotek a umeleckou
kvalitu. Na tu prvni potrebujete kvalitni techniku a na to druhe
kvalitni oko a take trochu stesti byt na spravnem miste ve spravny cas.

Prechazel jsem z kinofilmove zrcadlovky na digital (celkem brzy po tom
co se objevily), protoze jsem mel pro digifotky odbyt a za celou dobu
jsem nenarazil na zadny fotak v oblasti ultra az po kompakty typu
Panasonic FZ50, ktere by davali nadeji na kvalitni fotku. Uz prave treba
kvuli absenci kvalitniho hledacku - velkeho a jasneho. Sice se da na
zadni displej fotit, ale clovek nema klid (rusi jej okoli) a take
neudrzi to co udrzi kdyz ma fotak u tvare a lokty vrazene do bricha.

To jake je schopen clovek delat fotky z 90% urcuje jen to kolik toho
fotakem nafotil a jak je s nim szity. Nicmene je velmi frustrujici kdyz
se opravdu snazite vite ze to je ono v realu a vecer na PC zjistite ze
tam neni to co jste fotil. Pak to cloveka dost mrzi - nektere veci se uz
nedaji zopakovat. Me treba naprosto irituje u kompaktu nemoznost
pracovat s hloubkou ostrosti - to je opravdu velmi neprijemne.

Samozrejme ultrakompakt je idelani kdyz jedu na lyze a jsem cely den na
sjezdovce - pak sebou urcite nebudu vozit 10kg tasku plnou nadobicka -
uz jen kvuli cene. Takze na repo nebo dokument se to da snest a nekdy to
doda i autenticnost - nicmene to co vyfoti ten kompatk vyfoti urcite i DSLR.

Kouknete se prosim na tyhle fotky http://photo.infrastellar.net/

Doporucuji hlavne sekci Bolivie a Chorvatsko - ty fotky jsou vetsinou
skvele, ale jsou tam i fotky naprosto prumerne kompozicne. Nicmene neco
takoveho proste kompatkem nevyfotite i kdybyste fotil jak buh. I u tech
kompozicne prumernych fotek vas prasti do oci to jake vidite detaily a
to jsou ty obrazky vetsinou kolem 1000px.

Jinak je to foceno Sony A700, ktery mi bude snad v utery uz rikat pane. :-)

Radek Vicek