Odchází LED v podsvícení

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Čtvrtek Květen 15 08:02:50 CEST 2008

Reakce je na více příspěvků najednou.

Cihak@dkv.lbc.cd.cz napsal(a):
> Ono není nutné to něčím nahrazovat. Ty stabiliky funguji spolehlivě a bez problémů. Jen je nutné vědět několik triviálních zásad. O blokovacích kondících ví každý ale o předzátěži málokdo. Ale v tomto případě to myslím nebude ono. Psal, že tím napájí celé zařízení takže je předzátěž zřejmě zajištěna.

Ano, je tam Atmel, několik dalších IO, displej s podsvícením...

Koder Petr napsal(a):
> Dodrzujete maximalni proud LEDkou?
>
> Bile LED jsou haklive na teplotni sok at uz ztratovym teplem nebo při pajeni.

Je to noname displej z GME, datasheet nemám. Jas ale nijak
"nepřetaktovávám", snad je OK. LEDka je zaletována už výrobcem.

Pavel Hudecek napsal(a):
> Pokud je příčinou dříve diskutované zakmitnutí stabilizátoru při zapnutí, je
> na místě otázka, jak moc stabilní je vstupní napájecí napětí. Pokud
> stabilita postačuje k napájení LED s patřičným odporem, zapojil bych ji bez
> stabilizátoru.
Zařízení je postaveno asi sedm kusů a každé má zcela jiné trafo, tudy
cesta nevede.

Petr Stehlik napsal(a):
> Takze jestli tomu rozumim tak proud je omezen z 5V jen odporem, trimrem.
> Pokud to takto je tak zkuste zjistit odpor pro polovicni proud nez je
> maximalni trvaly tou ledkou
> a dejte jej misto trimru. Na vstupu i vystupu pridejte 100nF SMD1206 primo
> na vyvody stabiliku.
> Na vystupu dejte zatez odpor 470 ohm. Pokud to odejde znova tak kupte novy
> stabilik 7805
> vyrobeny jinou firmou a znova to vse zopakujte.
Ono odejde jen někdy. Jak jsem psal, asi za pět let bylo postaveno cca 7
kusů, podsvícení odešlo na různých kusech cca 3x.

Zkusím osadit za stabilizátor transil 5v8 a za dva roky uvidíme.

Díky všem za nápady
Láďa