Re: Odchází LED v podsvícení

aze azehw@volny.cz
Úterý Květen 13 22:49:18 CEST 2008

Muze se stat, ze kratce po zapnuti bude na vystupu ostra napetova spicka,
ktera LEDku postupne odrovna. Neco se mi vybavuje, ze o tom bylo kdysi kolem
stabilizatoru rady 78xx rec. Mam podobnou zkusenost s jednim lab. zdrojem.
Kdyz jsem nastavil 5V pro napajeni desky, kde byl AT89C2051, a pak ji
pripojil, bylo vse OK. Beda vsak, kdyz se zdroj zapnul s pripojenou deskou.
Na 100% Atmel odesel. Nemam dost rychly osciloskop, aby tu spicku zachytil,
ale jine vysvetleni neni.
Podobny jev je u rady 78XX. Tak snad za stabilizator nejaky maly odpor a
transil, pak odpor a LED, k ni paralelne pro sichr nejaky keramicky kond 100
a vic n.
AZE

----- Original Message -----
From: "Petr Stehlik" <petr.stehlik@atlas.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 13, 2008 9:21 PM
Subject: Re: Odchází LED v podsvícení

Jak je ten stabilik zapojeny, jako zdroj proudu?
Máte kolem něho blokovaci kondiky?
Tyto stabilizátory (podle toho kdo a kdy je pekl) se rady rozkmitaji.
Ten paraleni odpor bych dal klidně 1k, nebo tak aby přes něj teklo cca 5mA
a kondik klidně 100nF. Pokud je to, náhodou, od mobilu tak nezapomeňte to
vše naletovat těsne
k ledce at si nevytvorite z privodu anténu, ale spis to vidim na ten
stabilik.
Petr