Re: OT:Kolik stojí ohřev 1 litru vody

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Květen 12 16:48:35 CEST 2008

2008/5/12 jan.kuba <honza.kuba@gmail.com>:
> Ja jsem to myslel tak, ze teplo spotrebovane na ohrati ocelove nadoby
> bude vetsi, nez teplo spotrebovane na ohrati sklenene nadoby.
> Jak to bude detalne vypadat energeticky nevim, ale z vlastni zkusenosti
> vim, ze kdyz dam na turbo horak sklenenou konvicku, tak studena voda
> zacne varit pri dnu nadoby temer okamzite.  Ocelovy  "rendlik" se neprve
> cely ohreje a az po chvili zacne vrit voda ( vsude i u okraju nadoby)

Pokud se pamatuju ze školy, tak teplo se šíří 1) vedením 2) sáláním
(zářením) 3) prouděním. Celkem logicky ten plechovej hrnek jen tak
něco neprozáří, takže to teplo se přenese jedině vedením, zatímco
úplně jinak je to u toho skla. Nicméně si netroufám odhadnout, jakej
podíl to vlastně má, možná zanedbatelnej, možná podstatnej. Snad to
někdo upřesníte.

> Nakonec si vzpominam, ze mi jednou kolega v praci ukazoval, jak uvarit
> vodu nad plamenen v igelitovem pytliku :-)

Tohle bych taky rád viděl ;)

P.K.