Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Pátek Květen 9 15:25:33 CEST 2008

>Protoze odmerovali ujetou vzdalenost podle kolecka pohonu. Me uz to
>pripada vazne blbe porad dokolecka opakovat, ze dat rotacni koder na
>osu kola s pohonem neni jedine mozne reseni odmerovani vzdalenosti.

Protoze povrch asfaltu neni dokonale rovny, bude vzdycky nejaka chyba
v odmerovani, at uz je kolecko pohanene nebo vlecene, tvrde nebo
mekke. Tvrde kolecko ma sice konstantni obvod, ale je nachylnejsi k
prokluzu. Mekci kolecko ma lepsi treni, ale nestabilni obvod. Oba
zdroje chyby budou zaviset na rychlosti pohybu a na prumeru kola.
Oboji je omezene - rychlost dobou na projeti drahy, prumer praktickou
realizovatelnosti.

Jeste bych upozornil na charakter jednotlivych cidel - mohou byt
kumulativni nebo nekumulativni. Odometrie na kolech/motorech ma
kumulativni chybu, GPS ma sice mensi presnost, ale chyba neni
kumulativni. Obdobne gyrokompas a magneticky kompas.

J. Hanzal