Re: Generovani DTMF procesorem

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Květen 8 15:51:48 CEST 2008

> Myslim, ze SIN nebude potreba, mel by stacit i obdelnik, pokud tam bude
> RC clanek, jde mi o to, jak to udelat, aby stacil jeden vystupni PIN....

Záleží, jak čistý signál chcete vygenerovat a jaký bude poměr užitečného signálu k šumu na přijímači.

Nejnižší tón má frekvenci 697Hz. Pokud vygenerujete obdélník, třetí harmonická 2091Hz bude mít třetinovou amplitudu.
Nejvyšší tón má frekvenci 1633 Hz. Ten pomocí jednoduché RC dolní propusti těžko od třetí harmonické nejnižšího tónu oddělíte.

A to není všechno. Pokud jednoduše ořežete součet obou sinusovek, dopustíte se hrubého zločinu proti linearitě a na výstupu dostanete všechny možné kombinace součtu a rozdílu vašich dvou tónů a jejich násobků. Například 1633 Hz - 941 Hz = 692 Hz, což je skoro 697 Hz. Takže přijímač místo "D" může vyhodnotit "1". Samozřejmě směšovací produkty budou mít menší amplitudu, ale pokud budete mít na lince selektivní únik, může být signál chybně vyhodnocen.

Vojta Bubník