OT:polystyren v zakladech

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Květen 7 10:37:04 CEST 2008

On Wed, 7 May 2008, Slavomir Skopalik wrote:

> Ano, mel jsem stejne plany, ale vissi moc rozhodla jinak.
> Takze jedna zkusenost pro ostatni, ja uz s tim nic neudelam:
> Pokud chcete sklep, tak si u pozemku zjistete hladinu
> spodni vody (po desti, nejlepe nekdy v dubnu).
> Ono by sam Vam mohlo stat, ze budete mit ve sklepe neplanovane
> bazen.

Mame podsklepenou i garaz (mimo dum) a protoze to byla jednoducha stavba a
izolace se zrejme uplne nepovedla tak cca po dvaceti letech zacalo do toho
sklepa zatekat. Ze zacatku to nevadilo, slouzi to jako skladiste zeleniny
a tam je vlkost treba, ale kdyz to pak kulminovalo na 20cm vody na dne tak
jsme to potrebovali nejak resit.

Vyzkouseli jsme Akvatron nater na beton. Je to hydroizolace betonu na bazi
mikrokrystalu. Napred jsme vypumpovali vodu a WAPkou ocistili zdi od
ruznych pokusu o natery az na cisty beton. Pak jsme to natreli Akvatronem
(je to takove kasovite). Dulezite je aby tam nebyly moc velke prusaky aby
to ten nater nesplachlo nez zaschne, ty se pripadne daji ucpat jinym
druhem toho Akvatronu. Druhy den po nateru se na stenach porad delaly takove
velke kapky, a trochu stekaly na podlahu kde byly take velke kapky az skoro
vrstvicka vody. Po tydny se kapky zacaly zmensovat. Po mesici uz byly znat
jen vlhke steny, po nekolika mesicich jsou steny suche a do sklepa ze musi
davat kybl s vodou aby tam nebylo moc sucho pro zeleninu.

Zajimave je, ze ten nater jakoby zalezl do toho betonu - z tluste vrstvy se
stala tenka. Podobne jsme to pak udelali i se sklipkem na chalupe kde byl
take takovy pramen (zajimave je jak je ten beton prutocny :-) a ten samy
vysledek. Uz to tak je asi tri roky, takze to vypada ze to snad vydrzi i
delsi dobu. Cenove to vyslo tak na 100Kc/m^2 , skoro si rikam proc se
zabyvat nejakou izolaci betonu pomoci bitumenu, kdyz tohle funguje a nejde
to protrhnout nebo proskrabout..