Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Květen 7 10:36:14 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 6.5.2008 od Petr Kubáč:

> Jenom abych se predstavil tak jsem ten clovek co predvadel minisumo,
> predaval diplomy, postavil letosniho vitezneho minisumorobota a
> postavil toho ultrazvukoveho sumorobota co "vidi" i malou baterku do
> digitalek co tady byl zminen ....

Ultrazvukovy sumorobot, ktery vidi malou baterku do digitalek, to byl
ten vysoky, ktery padal dozadu a kazdy ho z areny vytlacil?

> Precetl jsem celou diskusi o robotech a jako clovek co zacal s
> blikacem s ledkou, a pres nabijecky a zesilovace a radia skoncil az
> u robotu se proste musim ozvat

Ja zacal s blikacem se zarovkou, protoze LEDky jeste nebyly. A mnoho
zdejsich ucastniku dokonce zacinalo s elektronkami :-)

> Nevite co pisete

Jo, presne tak, nevime, co piseme :-)

>  Euroboti maji opravdu tendenci byt monstrozni , ale to ma sve
>  duvody

No tak vsechno ma sve duvody. Otazku je, jestli jsou ty duvody
opravnene nebo ne, a hlavne jestli to je vubec ve prospech veci.

> pokud mate za sebou ctyri semestry programovani v C++ na linuxu
> budete do eurobota montovat PICKU ?

A jako proc ne? To jsem nejak nepochopil... Pokud mam za sebou ctyri
semestry jaderneho inzenyrstvi, budu snad do eurobota montovat gelove
akumulatory?

> pokud na zacatku vubec netusite kam se vyvoj robota vrtne budete
> montovat slaby procesor ??

Co je to "slaby procesor"? A co je to "silny procesor"? Kde je ta
hranice a kdo ji urcuje?

> Pokud chcete (eu)robota prihlasit jako diplomku budete pouzivat
> reseni, ktere pak pred komisi neobhajite ???

Tohle take nechapu. Neobhajim pred komisi robota s PICem? V komisi
snad sedi odpurci PICu? Nebo ho snad neobhajim proto, ze je nadupany
elektronikou s PowerPC, ale netrefi se k podavaci balonku?

> A potom - kdyz jsem zacal stavet roboty (a to si piste ze nejenom
> SUMO) najednou jsem zjistil, ze to co jsem resil doposud - to jest
> navrhnou obvod, nakreslit DPS, vyrobit, osadit, ozivit je jenom tak
> 25% celeho problemu, protoze mate mechaniku, pohony, senzory - a
> navic robot je mnohem vice provazany - pouzijete jiny procesor a on
> se do pr.... nevejde na plosnak v poloze kterou potrebujete a tudiz
> musite posunout sloupek co drzi motor atd atd .....

A jakou tohle ma souvislost? To snad resime kazdy den vsichni, at uz
resime roboty nebo ne. Ja jsem tohle zjistil jeste predtim, nez se tu
nejaci roboti vubec vyskytli.

> Takze prosim - Plane neplacejte

Pardon, pardon, ze budu uprimny, ale me tohle (vsechny ty vyse uvedene
argumenty) prijde jako uplne stejne plane placani.

> a jdete cestou inkrementalniho vyvoje

S timhle jedinym plne souhlasim.

> - a aby to nebylo tak suche
> zde je mala vyzva

> KDO Z ELEKTRONIKU Z HW LISU ME PORAZI V MINI SUMU (Sasa Svobodova se
> nepocita ta uz na to ma nakroceno)  MA U ME PIVO

Pivo me tedy neoslovilo, no, ale jinak vyzvu rad prijmu.

> ja bych to taky nestihl a to jsem mile pred vami )

Jo, jo, mile pred nami... to je posuzovano skrz toho letosniho
vitezneho sumo robota? Tak to je tvurce Samsona, ktery vyhral loni,
tisice mil pred nami :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem