Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Květen 7 10:23:14 CEST 2008

Lenze to je uz neskoro, ak uz jazdite po trave, tak to je kvalifikovane ako vybocenie z drahy. Ledaze by bolo povolene stado pomocnych minirobotkov, ktori by obiehali okolo hlavneho a zistovali by tak travu... ;-)

IMHO rozdiel je aj vo viditelnom spektre, t.j. sa da najst vhodny filter pri ktorom by bol kontrast dostatocny; akurat sa to musi urobit adaptivne na zmeny osvetlenia okolia prip. si nejako prisvietit (tak by sa dala robit aj synchronna detekcia; ale je to zase energeticky narocne), do uvahy prichadzaju aj nejake diferencne metody. No a pochopitelne treba najst aj zmysluplnu polohu pre snimac(e) (dostatocne vysoko, clovek ma oci tiez navrchu a nie nahodou).

Este ma napadla metoda "slepecka palicka" s kmitajucim "tykadielkom", ale to nebude fungovat (alebo len velmi problematicky) tam kde nie je obrubnik (a na
fotkach zo stranky pana kolegu Rezaca je jasne, ze take useky tam su).

Sonar a radar by som nechal pre fantastov.

wek