Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Květen 7 10:01:33 CEST 2008

Take zdravim,

pisete celkem tvrde zkusim to take. Reakce v textu...

Radek Vicek

Petr Kubáč napsal(a):
>  Euroboti maji opravdu tendenci byt monstrozni , ale to ma sve duvody
> pokud mate za sebou ctyri semestry programovani v C++ na linuxu budete do
> eurobota montovat PICKU ?

Tohle presne duvodem byt nema - to opravdu neni dobry argument. Montovat
by se melo to co je optimalni a ne to co mi vyhovuje jen proto, ze to
zrovna ted delam.

> pokud na zacatku vubec netusite kam se vyvoj robota vrtne budete montovat
> slaby procesor ??

Viz nize o vyvoji.

> Pokud chcete (eu)robota prihlasit jako diplomku budete pouzivat reseni,
> ktere pak pred komisi neobhajite ???

To chapu, ale nutne to nese sebou veskere dalsi dusledky.

> A potom - kdyz jsem zacal stavet roboty (a to si piste ze nejenom SUMO)
> najednou jsem zjistil, ze to co jsem resil doposud - to jest navrhnou obvod,
> nakreslit DPS, vyrobit, osadit, ozivit je jenom tak 25% celeho problemu,
> protoze mate mechaniku, pohony, senzory - a navic robot je mnohem vice
> provazany - pouzijete jiny procesor a on se do pr.... nevejde na plosnak v
> poloze kterou potrebujete a tudiz musite posunout sloupek co drzi motor  atd
> atd .....
> Takze prosim - Plane neplacejte a jdete cestou inkrementalniho vyvoje - a
> [...]

To o cem tady "placete" resi kazdy konstrukter, technolog nebo vyvojar
kazdy den. Opravdu nevim kdo jste, ale tipuji ze bud na VS nebo cerstve
po skole. Kterykoliv modelar co konstruuje-stavi sve modely (ne
stavebnice) podstupuje uplne stejne kompromisy a take je videt na tom
modelu, ze pri vyvoji se stale neco predelava na rozdil od vylestenych
stavebnic. A take je znat to, ze clovek to dela uz treba 40let a nebo 2
roky.

Vyrobit zarizeni je opravdu to nejmensi - uvedeni do rutinniho provozu a
doladit cele zarizeni tak aby bylo schopne trvaleho provozu je vetsinou
99% celeho casu straveneho vyvojem zarizeni. Navic vyrobit zarizeni tak
aby vydrzelo napriklad provoz 24/7 je o necem jinem nez kdyz si doma
neco zbastlite (mysleno v tom nejlepsim moznem vyznamu).

Navic ve fabrice mate malokdy dostatek casu na nejake velke predelavani
tedy vetsinou je treba zarizeni prodiskutovat, vymyslet na papire co
nejlepe nez se zacne vyrabet - tedy zadna cesta inkrementalniho vyvoje -
to je luxus, ktery si muzete dovolit pokud to mate jako hobby. I tak se
to nekdy nepovede. Muj otec (uz v duchodu) cely zivot konstruuje
stroje/pripravky a tak vim co obnasi takovy stroj vymyslet a vyrobit. Po
jeho celozivotni praxi mi zrovna nedavno rikal, ze mu vychazi na 1h
straveneho vyrobou (v dilne u masiny) pripada tak 10-15h straveneho
kreslenim a konstruovanim na papire.

> zde je mala vyzva

vyzva je fajn, ale vetsina lidi z vyse uvedenych duvodu ma malokdy silu
jeste neco takoveho delat doma, nebo ma i jine zajmy - to ze se o tom
zde bavime berte jako tribeni nazoru - brainstorming. jak jsem se snazil
napsat a vysvetlit tak to je skoro to nejpodstatnejsi na celem vyvoji
zarizeni.

RV