Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Květen 6 21:16:24 CEST 2008

>soutezi Robotour mam ten vztah, ze rocniku 2006 jsem se ucastnil s
>touhle konstrukci:
>http://robotika.cz/wiki/RobotHana

Velmi pekne. Trocha drsne, ale to neva. Co je kompas?

>Vysledek byl nevalny, orezaval a orezaval
>jsem (nebyl cas), nakonec jsem skoncil u kritizovane slepe odometrie,

Lenze to je tak vzdy. Naco si nahovarat ze to tak nie je, ze tentokrat to bude inaksie?

>ta vecer nebo vevnitr chodila dobre, venku na soutezi slunicko
>odepsalo senzory na kolech...

To ukazuje, okrem tych zaverov ktore tam mate na tej stranke - co je tiez super vec, ze ste to len tak nehodili do zabudnutia - ako dolezite je skusat, skusat a skusat, podla moznosti v co najprirodzenejsich podmienkach.

A ze je dolezitejsie mat bezruku a beznohu atrapu s ktorou sa uz vyjde a vychytavaju tie najzakladnejsie problemy, nez donekonecna planovat dokonalost.

>Krome prekazek na trati ale ASI zadna
>zasadnejsi zmena nebude...

V tom pripade nad tym netreba moc spekulovat. Ak odmeriavanie vzdialenosti ako princip funguje, treba to robit s nou. Aj tak je este s tym dost problemov. A presne tak isto by to bolo aj s majakmi - nic z toho nie je tak jednoduche aby sa dalo mavnut rukou.

>Tahle soutez je (puvodne byla myslena) jako Grand
>Challenge v ceskych podminkach - tedy roboti v realnych podminkach, ne
>ve "sterilnim" prostredi na eurobotim stole. Proto se nam "jednoducha"
>reseni prilis nelibi - vyhovi sice soutezi (vozik na pevne trase), ale
>s realitou to moc spolecneho nema...

Lenze si uvedomte, ze Grand Challenge a spol. (a trebars aj ten "kracajuci pes" atd. apod.) je zalezitost velkych firiem a tazkych penazi. To sa nadsenim prebit neda, neda, neda, neda, neda.

Navyse, to co Vy nazyvate sterilnym prostredim, zjavne tiez nie je trivialne; a navyse to ma viac spolocne so skutocnostou nez Grand Challenge. Kym roboticke autonomne auta v tomto ponati este dlho (a mozno nikdy) nebudu beznou praxou (aj ked nepochybne sa z nich viacero prvkov premietne aj do praxe), tie "sterilne" podmienky a roboty v nich su uz dnes realitou (i ked mozno nie beznou) vo vyrobnych halach a skladoch.

wek