Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Úterý Květen 6 16:41:13 CEST 2008

No dobra, asi tu dluzim vysvetleni: Soutez poradaji a pravidla vymysli
kluci, se kterymi jsem v roce 2000 s roboty zacal, v letech 2001-2004
(nebo tak nejak) stavel roboty na eutobota, v dalsich letech pomahal
(ve smyslu pracovni sila) s organizaci ceskeho kola teze souteze. K
soutezi Robotour mam ten vztah, ze rocniku 2006 jsem se ucastnil s
touhle konstrukci:
http://robotika.cz/wiki/RobotHana
Je to vzasade prace jednoho cloveka za neceleho pul roku po volnych
vecerech a nocich (a z vlastni kapsy - kdyz jsem kdysi delal propocet,
tak to bylo tak 15k v materialu a 100k v praci pri sazbe 200/hod, to
jen tak pro predstavu :). Vysledek byl nevalny, orezaval a orezaval
jsem (nebyl cas), nakonec jsem skoncil u kritizovane slepe odometrie,
ta vecer nebo vevnitr chodila dobre, venku na soutezi slunicko
odepsalo senzory na kolech...
Minuly rocnik uz cas nebyl, takze opet jen manualni sila. Ani letos to
s casem nevypada lip, takze jsem robota venoval jednomu krouzku.

Cili jinak receno ovlivnit vydani pravidel nemuzu a tlacit do
okamziteho vydani kluky taky nebudu, vsichni toho mame po uplynulem
vikendu s odpustenim do pr*ele... Prvni nastrel pravidel ale puvodne
mel byt ohlaseny prave na robotickem dnu, proto bych nejaky vystup
ocekaval behem jednotek tydnu. Krome prekazek na trati ale ASI zadna
zasadnejsi zmena nebude...

To "my" vesmes znamena tlupa lidi, co jsme vytahli roboty z prachu
laboratori (ale to uz je jina historie, jak jsme se v roce 2000
pokusili spolupracovat s FELem :) mezi lidi, zda se pomerne
uspesne.... :)) Tahle soutez je (puvodne byla myslena) jako Grand
Challenge v ceskych podminkach - tedy roboti v realnych podminkach, ne
ve "sterilnim" prostredi na eurobotim stole. Proto se nam "jednoducha"
reseni prilis nelibi - vyhovi sice soutezi (vozik na pevne trase), ale
s realitou to moc spolecneho nema...

>  Kto je "my" v tomto pripade?
>  Organizatori sutaze?
>  Nejaky tim co sa mieni zucastnit (a ktoreho ste zrejme clenom)?

Jinak par postrehu k dalsi diskuzi:
GPS: zkusil jsem, neni pouzitelna na nic jineho nez jako upresnujici
udaj do pravdepodobnostniho planovace - stejna data pri jedne jizde
jedou po cesticce, pri druhe dva vlevo, pri treti dva vpravo a
podobne. Cili jako "drahy majacek" znacne nepresne. Presto mi nekolik
tymu neverilo a zkusilo ji jako absolutni senzor pouzit v druhem
rocniku... :)

multimaster: skoro od zacatku jsme pouzivali sit jednocipu (na i2c
nebo 485), ale zasadne s jednim masterem, aby to bylo jednoduche a
hlavne deterministicke. Pro multimaster bych asi pouzil ten can
(vcetne radicu na "sitove" vrstve, ktere to osefuji) a i tam
multimaster jen v pripade, ze by to jinak neslo

KR