Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Úterý Květen 6 12:29:22 CEST 2008

Navic umozni snadnou rozsiritelnost. Pokud pouzijeme PC a pak se
rozhodneme pridat stereotideni (uznavam, ze je to extrem), tak muzeme
snadno zjistit, ze uz to tam nenarveme, protoze proste nebude
vypocetni vykon. A enbo to tam narveme al zjisitme, ze nas novy porces
spotrebovava 90% casu rpocesoru a jiny proces, ktery size potrebuje
maly vykon, ale vyzaduje spousteni v realtime zacne selhavat.
Pro pouziti inteligentnich senzoru ale zase potrebujeme dobry a
flexibili komunikacni protokol a dobre rozsiritelnou sbernici. Takze
bych navrh se zamerit prave na navrh pozadavku na tuto sbernici.
Posilam nastin toho co me tak asi ted napada....
Myslim si, ze kazdy senzor muze chtit prenaset rozdilne informace.
Takze bych netvoril pevny protokol. Myslim si, ze 256 senzoru nas
robot rozhodne mit nebude. Takze si myslim, ze kazdy symbol dostane
8bitovou adresu pomoci ktere s nim muze ridici libovolna ridici
jednotka nebo jiny senzor komunikovat. Nasledne by mela asi nasledovat
informace i poctu prenasenych bytu. Pote by se prenesla data senzoru +
jejich popis.
Meli bychom se take zamyslet nad strukturou te komunikace. Obycejna
sbernice asi nebude nejstastnejsi reseni, protoze potrebujeme aby
komunikaci mohli zahajit jak senzory tam ridici jednotky takze by se
nam tam vyskytovalo mnoho konfliktu. Moznosti by bylo vytvorit
hierarchickou strukturu, kdy veskere senzory polohy budou mit vlastni
zbernici a jednu "ridici jednotku". Ta na zaklade jejich informaci
urci polohu a tu zdeli hlavni ridici jednotce. To same by platilo o
senzorech na detekci prekazek atd ...
Prosim o pripominky....