Bootloader-firmware

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Květen 5 17:29:03 CEST 2008

Řeším podobný problém.

V podstatě jsou třeba dva SW:
První vezme data, přidá se popis, návod na instalaci, kód cílového HW, verze cílového SW atd... a nahraje vše do zašifrovaného souboru (128bit kodování).

Program pro zakázníka jenom rozkoduje soubor, zkontroluje cílový procesor, verzi HW a pošle zašifrovaně data (jednoduchá šifra vhodná pro 8bit) po seriové lince. V cílovém procesoru - bootloader se uloží velikost packetu. Někdy to bude pár byte jindy pár KB.

Pokud se vše dobře vymyslí, bude to univerzální a použitelné pro všechny aplikace.

Michal Gregor

  ----- Original Message -----
  From: Ondrej
  To: HW-news
  Sent: Monday, May 05, 2008 5:09 PM
  Subject: Re: Bootloader-firmware

  Pokud to chápu správně, že se má zabránit nahrání FW do prázdného čipu
  (tedy jako ochrana před krádeží) tak to se řeší obvykle zakódováním FW a
  jeho rozkódováním až v bootloaderu/čipu. ATMEL (jakož i jiní) na to má
  pěkný AN. Pro tyhle malé brouky ale bývá problém výpočetní výkon - šifra
  nemůže být moc složitá.

  OH

  Jabber: Iguaner@jabber.cz
  ICQ: 122712466