Roboticky den

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Neděle Květen 4 13:20:35 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 4.5.2008 od Jiri Bezstarosti:

> K cemu je konkretne tady dobre, kdyz budete vsem rikat, jak to delaj
> blbe ? Akorat jim vezmete chut neco delat a priste si radeji pujdou
> zlejt tu hubu do knajpy.

Ale prosimte, to je prece ptakovina. Kdyz si nekdo necha tu chut vzit,
tak bude jedine dobre, kdyz se na to vyprdne hned, protoze by ho pak
stejne polozilo cokoliv dalsiho v budoucnu. Pokud nekoho bavi
robotika, tak nepujde misto sveho konicka do hospody jen proto, ze se
nekomu jeho robot zda spatny a otevrene to rekne.

> Kdyz uz nekdo neco neudela sam, aspon by nemel brat chut to delat
> jinym, i kdyz to treba delaji spatne a nebo na te nejnizsi znalostni
> urovni, jak je to vubec jeste mozne spalcnout dohromady.

Co myslis, ze pro tvuj vyvoj bude lepsi? Kdyz ti maminka bude bezmezne
chvalit vsechno, co udelas, at je to sebevetsi hovadina, a nebo kdyz
ti nekdo otevrene rekne, ze se ti tohle zrovna moc nepovedlo? Notabene
kdyz sam vidis, ze to nefunguje tak, jak by to fungovat melo...

Navic predpokladam, ze kdyz si udelam robutka pro sebe, aby mi behal
po obyvaku, nikomu ho neukazu, pak nejsem zvedavy na neci nazory. Kdyz
s nim jdu do souteze, pak chci nejake porovnani, chci se pomerit se
souperi, chci ho ukazat divakum. I lajckym divakum. A ocekavam tedy
nejake nazory, nejakou kritiku.

Vysokoskolak by mel byt schopen kritiku snest, snad musi umet obhajit
sve prace pred daleko prisnejsimi lidmi. Nevykladej mi, prosim te, ze
vysokoskolak fanda do elektroniky a robotiky prejde na foceni aktu
nebo marias kvuli tomu, ze mu nekdo rekne svuj nazor.

> Co kdybychom alespon byli v kritice konstruktivni a napsali, jak by
> melo dobre reseni vypadat. Prece i v te hospode, kdyz dostanu nic
> moc rizek, prohlasim, ze mezi tou strouhankou mohlo byt alespon
> kousek masa, coz je uz konkretni namet, jak bych resil rizek ja,
> tedy pokud odhlednu ekonomicka hlediska ;).

Do hospody nechodim, tak nevim. Ale co vim, kdyz jsem zacinal tuto
debatu, ptal jsem se na vase nazory. A zaroven jsem napsal sve
postrehy. Napsal jsem, ze si myslim, ze to byly spise nadupane masiny,
ale nebyly tak spolehlive, jak bych ocekaval. Napsal jsem, ze mi
pripada zbytecne davat do nich tolik techniky na tuto cinnost, kterou
tam roboty vykonaly. Tak snad to neni konstruktivni, kdyz jsem
naznacil: vyhodit PowerPC a dat misto nej PIC? Nebude se jim ta rada
hodit, az jednou budou opravdovymi konstruktery a navrhnou treba
teplomer s PowerPC, ve kterem pobezi linux?

Ale ja jim nechci radit, vzdyt jsou to cele tymy, maji svuj rozum.
Chtel jsem jen znat nazor ostatnich a sdelit take svuj nazor. Misto
abys tedy poslal sve vlastni nazory na uvedene roboty a postrehy z
robotickeho dne, tak napises, ze se pujdou zlejt do knajpy, kdyz to
nahodou budou cist.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem