Roboticky den

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Květen 4 13:13:01 CEST 2008

Dobre, o tom se diskutovat da. Muj nazor je ten, ze slozitejsi veci se
mnohem snadneji napisi pro nabouchanou elektroniku, nez do maleho
osmibitu ve stylu PIC, AVR, 8051 atp. Kdyz budete treba psat programek
pro vypocet nejake trasy a zacnete pocitat s uhly, vzdalenostmi atd.,
urcite se Vam to bude mnohem lepe psat pro neco, co ma spoustu vykonu,
aby se to stihalo v realnem case, a take to muzete zbouchnout ve vyssim
jazyce a resit tak vice samotny problem, nez jak prinutit MCU to
stihnout, nebo se jen do maleho MCU vejit ;). Takze to, ze robot ktery
ma behat par minut a akumulatory to uzivi, bude osazen nabouchanou
deskou s poradnym CPU, jako problem nevidim a spise se mi to zda jako
reseni jednodussi, nez slozitejsi. No a pokud nemam pravdu absolutne,
tak alespon castecne, protoze lidi kteri napisi s prehledem program pro
PC je mnohem vice, nez lidi, kteri "donuti" MCU k necemu trosku
slozitejsimu.

Chci rici, ze osazeni robotu pro takove ucely deskou z PC nemusi byt
vubec zadna rozezranost a honba za supervykonem, ale nekdy spise to
nejjednodussi reseni z moznych.

--
Jiri Bezstarosti