OT: Plane filozofovanie nad rozliatym mliekom resp. rozmaznanymi studentami, was: Roboticky den

Galloth lordgalloth@gmail.com
Sobota Květen 3 21:45:31 CEST 2008

2008/5/3 Jan Waclawek <konfera@efton.sk>:
>  >> "cinnosti" robotov, to sa zrejme odvija od mnozstva prace ktoru do
>  >> toho autor vlozil - a to predsa od techniky ani tak velmi nezavisi,
>  >> skor od casu ktory sa tym stravi (co, ak sa jedna o studentov, je
>  >> jasne ohranicene), od skusenosti (to znova studentov je obmedzene) a
>  >> od invencie (to by studentom nemalo chybat, ale prve dve obmedzenia
>  >> im nedovolia to plne rozvinut).
>  >
>  >Ja jsem myslel spis to, ze tito studenti dnes maji v podstate vsechno.
>  >Snadno dostupne mechanicke dily, ve skole pristup do slusne vybavenych
> [...]
 Ja bych jen doplnil, ze ucitel nevi, cim se student bude v buducnu
zabyvat a casto to nevi ani sam student. Ze sve zkusenosti vim (jsem v
5 rocniku informatiky) ze i mezi studenty se znacne ruzni nazory na
to, co by melo byt hlavni naplni jednotlivych predmetu. Je to prave
tim, ze kazdy z nas pomysli nad jinou karierou. Prednasejici nas musi
ale pripravit vsechny stejne. To znamena ze si proste nemuze dovolit
prednaset nekolik zakladnich informaci o predmetu a klast duraz na
pochopeni celku protoze cast studentu bude potrebovat i znalosti tech
jednotlivych teorii za tim, ale zase nemuze prednaset jen ty teorie a
nemluvit o celku vubec. Kvalita prednasejiciho by se pak dala
posuzovat podle toho, jak to dokaze spojit, ale ani v idealnim pripade
by nerekl vsechno, to se proste neda. Takze uciteli nezbyva, nez latku
proletnout jen tak z rychliku, aby studenti vedeli, kam se obratit pro
jak pro detailni informace tak pro prakticke zkusenosti.

Doufam, ze jsem se vyjadril alespon trochu srozumitelne :-)

--
Jan Kastil
galloth@jabbim.cz