Roboticky den

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Květen 3 19:29:42 CEST 2008

Zdravim,
> Ahoj,
>
> tak kdo jste byl na robotickem dnu a jake mate zazitky?
>
> Ja osobne trochu rozpacite. Nebyl jsem tam cely den, tak jsem tedy
> zrejme nevidel vsechny soutezici eurobotu, ale muj dojem je ten, ze to
> tedy zadna velka slava nebyla. Roboty velke, naslapane elektronikou,
> uvnitr x86 pocitace, CAN a kdesi cosi. Ale pak skutek utek'.

Byl jsem tam od zacatku az do vyhlaseni. Nu, rada robotu v te "dospele"
kategorii skutecne nevydala maximum - rekl bych, ze skutecne hardware
byl nadupany, ale software pokulhaval. Treba nechapu ty timeouty u
"CTU Dragona" ci jak se jmenoval - podle mne nejzarnejsi priklad. Asi
nejlepsi hardware vcetne barevneho displeje, ale takrka nejslabsi software.
Vetsinou zustal viset na nejakem timeoutu nebo se jinak zablokoval.
  Mne osobne se libil Felbot, pripadal mi takovy rozumne skloubeny prave
po strance hw/sw. Algoritmus nemel uplne trivialni, hardwarove byl celkem
slusny... A nakonec vyhral :-).

> Konstrukce nebyly spatne po mechanicke strance, i ta napaditost
> mechanismu dobra. Ovsem celkova funkcnost podle meho nazoru stala za
> prd, pripadalo mi to tak nejak jako ze bud se to povede nebo ne.
> Docela me udivilo, ze jim ty roboty ani nerozpoznavaly barvy micku,
> ignorovaly micky pohazene na plose, delaly jen nejakou pevne
> nastavenou cinnost a to jeste s malou uspesnosti.

Ano, to uz bylo vloni. Tymy si velice zjednodusuji algoritmy, jedou
"na jistotu", a pak kdyz se jim pod kolecka zaplete micek a vychyli je
o par stupnu, uz jsou mimo a delaji naprosto nesmyslne pohyby na spatnem
miste. Nejsou vubec adaptabilni na zmenu situace. Ale to myslim, ze prave
Felbot byl, ten si dokazal polohu "zkalibrovat" a algoritmus opravit.

> Asi bych od vysokoskolskych studentu v dnesni dobe vybavenych
> nejmodernejsi technikou cekal daleko vic. Co si o tom myslite vy?

Nu, nevim, nevim... Rada mych studentu nedokaze bohuzel ani podstatne
jednodussi algoritmy... Tohle ovsem delaji nadsenci, a tam je to o necem
jinem...

> Jinak jsem take konecne videl minisumana Samsona na vlastni oci,
> verzi dva. A jak loni mnozi nadavali, ze co si to nekdo dovolil
> postavit, tak letos uz se na nej dokonce pripravili :-)

SamsonII byl oproti lonskemu roku naprosty propadak, to rameno mu udelali
moc dlouhe a nekteri se na nej vskutku pripravili, takze nakonec skoncil
posledni. Verim, ze Samson III uz nebude :-).

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

S pozdravem Pavel Troller