Mereni el. energie, Was: OT: Vykani

Tomas Dresler dresler@hw.cz
Čtvrtek Květen 1 10:41:29 CEST 2008

Andreji,

tak blby zase nejsem, navic testovani podle norem pro domacnosti je dost
opicarna - par fixnich pripadu testovani, pokud ukazujes hodnoty ve spravnem
rozmezi, vse je v poradku - coz by teda nemel byt uplne vysledek meho
snazeni :) Normy mam k dispozici a taky jsem si uz pocetl.

Analogova cast se vyrabi i v prumyslu z beznych OZ a v nekolika bodech a
rozsazich se SW zkalibruje. Tady taky problem neni.

Otazka je, zda pouzit pomaly dithering (tj. vzorkovat pres hromadu period
sitoveho napeti, neco jako stroboskopicky efekt), nebo ditherovat kazdy
vzorek, tj. jet se vzorkovanim hodne nad 2100 Hz? (2^(2+N ziskanych bitu)
krat pri trojuhelnikovem rozmitani?) Nebo pouzit nejakou frekvenci mezi
obema extremy, ale tam je problem s integraci toho trojuhelnikoveho signalu,
protoze se nasobi napetim a neodecita se, navic pri ruznem fazovem posuvu se
meni vysledna RMS hodnota, ac bych spis potreboval zapocitavat stredni...

Otazka je, zda pouzit nejaky digitalni filtr pro mereni napeti a proudu, jak
resit fazove posuvy vstupnich signalu (merici trafo + odporova zatez ma
fazovy posun, navic cim vetsi zatez, tim vetsi nelinearni zkresleni proudu),
zda si ponechat buffer obou vzorku (U a I) a vypocet resit korelaci s danym
posunem nebo nejaky cislicovy filtr, ktery ten fazovy posuv implementuje
treba nasobenim e^(i*fi)...

Otazka je, jak detekovat, ze proudovy rozsah musim vcas prepnout (vybrat
spravny kanal mereni ADC), nez se zasaturuje, nebo jak naopak reagovat
rychle na odpojeni nebo snizeni zateze, abych dokazal vytahnout 5 mA s 0.7%
presnosti, kdyz predchozi zatez sla do 100 A, opet s rozumnou presnosti...

Takze nejake rozjimani uz nad tim bylo, ted me ceka implementace, a proto se
ptam na vase prakticke know-how.

--
S pozdravem/with best regards

	Ing. Tomas Dresler