Audio spotlight

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Sobota Březen 29 13:23:52 CET 2008

mohli by to byt dva (alebo viacej) ultrazvukove luce ktore su modulovane
audio signalom a to co pocujeme je potom interferencia (pekne po
slovensky zazneje :-)) ktora padne do zakladneho pasma?
Kazdy zvuk sa odraza rovnako a presne tak isto ako "laserove paprsky".
Ide akurat o to aky mame ziaric. Bezny reproduktor ma velmi siroky
vyzarovaci uhol takze zaplni celu miestnost. Cim ideme vyssie s
frekvenciou tym smerovejsie zdroje dokazeme vyrobit, v ultrazvukovej
oblasti je dlzka vlny radovo v milimetroch, vysoko smerove ziarice nie
su problem, odrazy su tiez uzke luce, vytvorit stojatu vlnu v urcitom
objeme teda uz vobec nie je problem.
Mohlo by to fungovat takto?
b.