Procesory

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Březen 27 15:59:03 CET 2008

> Dobrý den,
>
> Mám tady počítač, na kterém je Linux Mandriva. Základní deska má 2 sloty
> na procesory. Mám 2ks PII 500MHz, a 1ks PII 600MHz. Dokážete někdo
> odhadnout, jestli ten počítač bude rychlejší, když tam osadím 1x 600MHz,
> nebo 2x 500MHz? Předpokládám, že osadit 1x 500MHz a 1x 600MHz asi nepůjde.

Zdravím,
  záleží na tom, čemu říkáte "rychlejší počítač". Jedna nethreadovaná aplikace
(např. encoding videa) poběží samozřejmě rychleji na 1x600M než 2x500M. Druhé
CPU bude nevyužito. Multi-thread aplikace (např. webserver) nebo více aplikací
dohromady poběží (v součtu) výrazně rychleji na 2x500 než 1x600.
  Tak si vyberte :-).
     S pozdravem Pavel Troller