Re: impulsní (bistabilní relé)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Březen 26 21:18:01 CET 2008

Alternativní možnosti:

- libovolný MCU s integrovanou EEPROM
- libovolný vhodný CMOS klopný obvod (např. 4013), nebo čítač zálohovaný
lithiovkou, nebo elytem přiměřené kapacity
- libovolný vhodný FRAM klopný obvod (např. FM574)
- pro fajnšmekry: pár tranzistorů s nějakou drobotinou okolo a jadérko ze
staré feritové paměti:-)
- MCU bez EEPROM, ale s AD a k němu zas to jadérko

PH

From: "Jan Půhoný" <puhony@hw.cz>
potřeboval bych realizovat funkci bistabilního spínače (jeden impuls
sepnout, druhý impuls rozepnout). S tím, že by si měl pamatovat svůj
předchozí stav i po odpojení napájecího napětí. Vím že mohu koupit
impulsní relé, ale v tomto případě jde i o spotřebu, která by měla být
ve stabilním stavu pokud možno nulová, což žádné z impulsních relé
(např. elko ep ..41 na DIN lištu nesplňuje) Na výstupu mi stačí LOG 1 a
LOG 0 - nemusí to být galvanicky oddělené.

Mám tady bistabilní relé (se dvěma cívkami). Relé se přepíná impulsem
12V na příslušnou cívku.

Má někdo nějaké nápady, jak to co nejjednodušeji realizovat, v rychlosti
jsem navrhl toto www.puhy.eu/rele.png , nejsem si ale moc jistý jak se
to bude chovat v realu a nejsem doma, takže nemůžu vyzkoušet. Může to
alespoň teoreticky fungovat? Uvítám jakékoliv připomínky, případně
vyzkoušené zapojení :-)