problem s emailem

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Středa Březen 26 00:03:26 CET 2008

> No spíš je třeba kontaktovat ordb.org a zažádat je o vyřazení
> IP z jejich DB. Případně si taky zjistit, proč se tam ta IP
> adresa vůbec dostala, do Open Relay databáze se člověk jen
> tak ze srandy nedostane. Já bych třeba odmítl vyřadit tuto
> kontrolu z SMTP, tyto DB odchytí zdaleka nejvíc spamu ještě
> dřív, než je třeba vůbec nasadit antispam, tedy ještě dřív,
> než se vůbec do systému ten mail dostane...

To se hezky rika, ale hure plni, kdyz ORDB uz urcite prez rok neexistuje.
Tyhle databaze delaji obecne v mailech strasnou paseku a jsou jenom za trest.
Mely by se zrusit vsechny.

Vim o cem mluvim, odstranoval jsem z podobnych databazi jeden mailserver,
ktery se mi tam dostal jenom diky drobne nepozornosti, ze pri jeho instalaci
existovala cca pul hodina, kdy jeste nemel nastavene iptables ani mailserver
a uz musel na net kvuli stahovani balicku. Behem te pulhodiny ho stacil
vycmuchat a zneuzit nejaky spamovy rozesilac. No a kvuli takove pulhodince
nepozornosti pak zhruba mesic zjistujete na kterem jeste serveru si Vas
stihli zapsat a jak se odtamtud dostanete. A muze to (viz puvodni mail)
koncit i tak, ze mily ORDB server zrusi, ale posledni verze jeho databazi
zustanou jeste nekolik let v cachich ruznych mailserveru po celem svete. SPAM
je hrozne svinstvo, ale tohle reseni ala ORDB je snad jeste horsi.

JAkub Serych