Normalzovany protokol pro komunikaci po RS-485?

admin.mtech@gmail.com admin.mtech@gmail.com
Čtvrtek Březen 20 14:51:48 CET 2008

Ano "to mi nejak ujelo", mohol som to trocha rozpisat, tak snad teraz.

Escapovanie nie je riesenie tohto problemu, ale prispieva ku zdarnemu
vysledku.
Ved ak sa k nam sypu znaky jedn po druhom, moze nastat zle pochopenie
telegramu.
A prave preto treba doplnat kontroly/ochrany.
Prvu mate start/stop/paritu. Pokial vam toto nesedi, UART nevyhlasi znak za
korektny.
Dalsia je STX,ETX, escapovanie, CRC a co ja viem co este.... (a este vzdy
mame acknowledge)
A v neposlednom rade zlozitost telegramu (leader, header,...), ktory sa
pocas prijmu priebezne kontroluje....
Takze pouzijem synchro na telegram (aj 2 alebo 3...), prve neakceptujem, ale
kontrolujem.
Ak sedia dalsi uz pocuvam..

Mate pravdu ze vsetko zavisi od zlozitosti aplikacie a priorite prenasanych
dat.
Vsetky kontroly/ochrany zvacsuju objem telegramu a zmensuju prenosove
pasmo....
Treba vzdy najst vhodne optimum.
Preto som si na 485/422 pisal vlastne komunikacne protokoly.

-mt-