Re: Zásilka z USA

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Úterý Březen 18 11:04:36 CET 2008

>Kamarád mi bude posílat z USA merák (tu chytrou
>pinzetu) za cca 300 USD. Jak to má poslat abych
>se vyhnul (pokud molno legálne) nejakým dalaím poplatkum ?

A me zase poradte, jak to udelat, abych nemusel
(pokud mozno legalne) platit ted v breznu zadne dane :-)

Ale doopravdy - pokud posila jako soukroma osoba,
musi podhodnotit cenu az na ~50USD, vcetne
dopravy. Pak se to povazuje za zasilku nepatrne
hodnoty a jde bez cla a bez DPH.

Akorat si nejsem zcela jisty, jak by se resila
pripadna ztrata zasilky. Muze si ji sice pojistit
na 300USD, ale na druhou stranu podepise na
celnim prohlaseni, ze zasilka ma hodnotu 35USD
(15USD pocitam na poslani). Tezko bude postu
presvedcovat, ze hodnota zasilky byla vetsi a ze to byl jenom takovej podvod...

Druha moznost je nechat to dovezt nekomu, kdo je
platce DPH. Bude mit sice merak formalne v
majetku firmy, ale ten se muze taky ztratit, nebo
se na chvili zapujci zpet, pokud by urady chtely
fyzicky kontrolovat majetek firmy.

J. Hanzal