pametovy efekt NiCd

Úterý Březen 18 07:37:46 CET 2008

Dobrý den,
O paměťovém efektu tady bylo řečeno už mnoho, vždycky to byly ale jakési dohady jestli vůbec existuje. U velkých NiCd baterek se mluví o rekrystalizaci aktivních hmot, což je vlastně to samé. Je zajímavé že paměťový efekt je spojován s neúplnými cykly, zatim co o "zrátě výkonnosti" se mluví v souvislosti s dobou kdy byl článek v trvale nabitém stavu. Možná je to tím že otevřené články se používají v trvale dobíjeném režimu a u těch hermetických to dost dobře nejde. Když jsem dělal novou stránku www.piknymburk.cz vybral jsem krásný příklad jak vypadá vybíjecí charakteristika startovací baterky z lokomotivy po 1/4 roce trvalého nabití a po naformování.Je to tady
http://piknymburk.cz/baterie.html
Anděl