Dve pripojeni netu do jedna LAN

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Březen 17 11:20:23 CET 2008

Mel bych dotaz na zkusenejsi sitare.

Narusta mi traffic na serveru a musim resit navyseni linky 2500/256 domu
(problem je predevsim upload - z pohledu z venku download ze serveru
256kbps).

Mam dve moznosti:
1) navysit linku od stavajiciho providera na 6Mbs/512kbs za asi 700Kc
mesicne (ted 400Kc).
2) pripojit se jeste od druheho providera 6Mb/6Mb za cca 300Kc

Vzhledem k zalohovatelnosti a i cene mi vychazi lepe varianta 2.

Idea je takova ze koupim druhy router nastavim na WAn strane verejnou
adresu od providera. DNS zaznamy pro domeny nastavim na rychleji
verejnou IP. Oba routery nastavim tak aby propoustely vybrane protokoly
na konkretni serverove adresy uvnitr LAN. Kazdy router bude mit svoji
LAN adresu, ktere budou fungovat jako gateway - serverum nastavim jako
GW adresu rychleho rpipojeni - stanicim GW pomaleho.
Je v tom nekde nejaky hacek?

--
Radek Vicek