Re: OT: exploze žárovky

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Březen 17 09:10:02 CET 2008

Zarovky do auto jsou na tom podobne. Co jsem koupil na pumpe, tak vydrzely max 14 dni...
Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Vláďa Anděl
  To: HW-news
  Sent: Monday, March 17, 2008 8:59 AM
  Subject: Re: OT: exploze žárovky

  Ty zarovky vyrobili cinani? Asi chapu co se tam deje. V zarovkach uz davno
  neni vakuum, jsou plnene dusikem. Pri prepaleni vlakna muze pri 230V chytit
  oblouk ktery vyhazuje jistice. Aby se ten proud omezil, je jeden z privodu
  od zavitu k bance ztenceny a v zvlast trubicce - jako pojistka. I tak
  zarovky obcas vyhazovaly jistic, ale nerozsypavaly se. Ten prostreleny
  zavit - neni k nemu tak blbe pridelany privod ze i tady pri tom zkratu
  chytil oblouk a upalil kousek zavitu? Asi by to chtelo zjistit vyrobce a
  predat COI, i zarovky podlehaji schvalovani. Bude aspon veselo :-) Co se k
  nam vozi, je fakt des. Hodne dlouho jsem mel schovanou zarovku, ktera mela
  tu pojistku prepalenou a vlakno v poradku. Prastil tam blesk do baraku,
  povypadavaly i jistice kde nebylo nic zapnuteho a v te zarovce asi chytil
  vyboj tak rychle, ze nestacil prepalit vlakno.
  Andel