[OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

mi3 mi3@centrum.cz
Neděle Březen 16 22:26:39 CET 2008

 http://www.tzb-info.cz/   Nej. portál pro stavby

Velmi zajímavá je interaktivní tabulka porovnávající náklady na vytápění.

BTW - Jednoznačně mi vyšlo, že T.Čerpadlo vzduch-voda má při malých výkonech
delží dobu návratnosti než je jeho životnost (počítal jsem 15let)
Mirek

-----Original Message-----
From: zoodiskus@vol.cz [mailto:zoodiskus@vol.cz]
Sent: Sunday, March 16, 2008 1:52 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: [OT] Stavba domu, vytapeni, izolace?

Omlouvam se za OT,ale rada lidi stavela ci stavi, v kazdem pripade ju je
rada chytrych lidi a i nekolik odporniku na tuto problematiku, tak mi snad
prominete.

V rodine padlo konecne rozhodnuti postavit si nove rodinne sidlo, ci spise
rodinny domek, docela rad bych zvedl telefon, zavolal staviteli nastinil sve
pozadavky a za nejaky cas za rozumne penize bydlel, v CR je to vsak zcela
nerealne, ve svem okoli vidim vice nez vzorove priklady kam tento postup
vede.
Nastesti mi rodice doprali technickeho vzdelani a tak si nejspise zahraji na
boha, tedy na trojjedinou funkci, investora, stavitele a z casti i
projektanta v jedne osobe.
K otazkam:
1. Z ceho stavet?
Stavet se bude nejspise patrovy dum (nechci obytne podkrovi), zdena stavba
(nejsem priznivce drevostaveb). V tuto chvili se mi jako nejvhodnejsi jevi
kombinace cihla 24PD + izolace 20cm EPS, misto cihly by teoreticky sla
pouzit betonova tvarovka ci vapenopiskovy blok KMBeta. Podle meho tato
kombinace prinasi vysoky tepelny odpor + akumulaci na vnitni strane zdi a to
za celkem rozumne penize. Nevyhodou je fasada primo na nestabilnim EPS.
Povazujete to zadobry napad nebo byste doporucili nejakou jinou skladbu
zdiva?

2.Cim a jak vytapet a ohrivat TUV?
Pri durazu na izolace, provedeni detailů a pouziti rekuperace vetraciho
vzduchu bych se i u vetsiho domu mel s tepelnymi ztratami dostat pod 4.5kW.
V tomto pripade mi prijde jako neucelne investovat do otopne soustavy a
teoreticky bych mel vystacit s dohrivanim vzduchu pomoci vetraci
vzduchotechniky a napriklad vytapenou podlahou v kopelnach.
Mate s takouvou koncepci prakticke zkusenosti, ci radeji doporucujete jine
reseni?
Jako palivo mam na vyber elektrinu, plyn, ci drevo. Nejsem si jist zda se mi
vyplati pri tak male tepelne ztrate investovat do tepelneho cerpadla,
respektive do "komercniho" urcite ne. Nejsem si vsak jist ani zda se mi
vyplati investice do reseni ala AZE, pokud ano tak jake voda/vzduch, ci
voda/zeme? Co na to AZE? Nebo volit kondenzacni plynovy kotel, ci klasicky
elektrokotel? Co krbova vlozka jako doplnkove topeni a socialni krb domova,
nebudou problemy u tak nizkoenergeticke stavby?

3. Sklep?
Opet pekne filozoficke dilema, dnes se vesmes stavi nepodsklepene stavby,
ale ja si rikam, ze neni az tak velky rozdil mezi cenou finalni omitky a
cenou hydroizolace, tak proc resit na pozemku nejakou dalsi stavbu, kdyz se
prostor da dohnat ve sklepe? Vzhledem k tomu, ze zvazuji nasavani vzduchu
pres zemni registr, prijde mi sklep jako logicka volba pro technilogii,
sklady vseho mozneho a pripdne i nejako posilovni ci tak.

4. Onka drevo ci plast?
Tady fakt nevim, drevo mi prijde jako prirozena volba a designove se mi vice
libi, proti je cena a predevsim zivotnost, pro plast hovori zadove vyssi
zivotnost a odolnost,mozna take lepsi tepelneizolacni vlastnosti.
Co by jste volili?

5. Existuje neco jako idealni rozlozeni a architektonicke reseni RD?

Predem dekuji za kazdy nazor a prispevek k veci.
Preci jen clovek nestavy kazdy rok

Dekuji
WS